Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
"Прекарвам във въздуха толкова часове, колкото един пилот", каза пред bTV Бизнес Новините изпълнителният директор на авиокомпанията
Йозеф Варади е един от основателите на Wizz Air през 2003 г. Варади е работил в Procter and Gamble в продължение на 10 години между като директор продажби за глобални клиенти. След това се присъединява към Malév Hungarian Airlines, унгарската държавна авиокомпания, като главен търговски директор през 2001 г., а от 2001 до 2003 г. е главен изпълнителен директор. Заемал е и длъжности в управителни съвети на компании като Lufthansa Technik Budapest, Mandala Airlines, JetSMART. Варади има магистърска степен по икономика от Университета за икономически науки в Будапеща и магистърска степен по право от Лондонския университет.
„Прекарвам по 800 часа във въздуха, това е толкова, колкото колкото един пилот. Но разликата е, че когато пилотът се приземи, неговата работа е свършена, а когато аз се приземя – моята работа тепърва започва“. Това каза в интервю за bTV Бизнес Новините главният изпълнителен директор на WizzAir Йозеф Варади.
Той коментира още какви са особеностите на българския пазар, на който оперират вече почти 20 години, както и какви устойчиви практики прилага компанията в работата си. За това какви са плановете на компанията за развитие на българския пазар и дали изпълнителният директор на WizzAir си купува билети, когато лети с авиокомпанията, която основава, вижте във ВИДЕОТО.
С колко самолета разполагате в момента в страната?
Имаме 8 самолета, базирани в страната и 2 оперативни бази - в София и във Варна. През миналата година преминахме през период на приземяване на голяма част от нашия капацитет, поради инспекции на двигателите, които се отразиха на бизнеса.
В същото време флотилията ни продължава да се разраства и получаваме доставки на нови самолети от следващата година. Ще започнем да растем отново и то доста значително, така че през следващите 18 месеца ще търсим нови възможности за растеж на пазара.
Как изглеждат тези цифри, в сравнение с другите страни от ЕС?
Вярвам, че този ръст ще бъде постигнат в цялата ни мрежа – стремим се към растеж на всички наши пазари, включително България.
Защо българският пазар е важен за WizzАir?
Работим в България от почти 20 години. Направихме значителни инвестиции, имаме много силна организация, разполагаме с много добри пилоти и много добър кабинен екипаж в страната. Вярваме, че сме изградили това, от което се нуждаем за в бъдеще. В България започваме да се възползваме от програмите си за обновяване на флота, като въвеждаме по-големи самолети с 239 места в сравнение със 180-местните самолети, които в момента оперират в България. Въвеждаме и нова технология, наречена А321neo, която е по-ефективна от икономическа гледна точка, по-ефективна в оперативно отношение и е щадяща за околната среда, тъй като намалява значително въглеродните емисии и шума. Сега е моментът България да се възползва от тези разработки на компанията, които ще увеличат възможностите за растеж на пазара.
Кои са най-популярните дестинации за българските пътници?
Българските пътници, както и другите европейски пътници, стават все по-разнообразни. Може би преди 15-20 години светът гледаше на България като на работна ръка за Западна Европа. С развитието на страната и увеличаващият се брутен вътрешен продукт, има все повече хора, които харчат повече за пътувания.
Така че мрежата в известен смисъл се диверсифицира към пътуванията с цел развлечение. Ние гледаме къде хората искат да прекарат почивката си, кои градове искат да посетят и развиваме мрежата по съответния начин, така че да обслужваме не само маршрути, свързани с миграцията, но и маршрутите за развлечение в полза на българите. Но също така, разбира се, следим и интереса на туристическия пазар. В България е много силен туризмът и всеки, който иска да дойде да посети страната, ние ще се уверим, че всъщност можем да отговорим на това търсене.
Какви самолети искате да имате във вашата флотилия?
В момента имаме нещо като класическа част от флотилията самолети A320 и разглеждаме по-големи самолети, които да бъдат достъпни за пазара и за България. Това е A321neo . Това е нова технология - по-малък разход на гориво, по-малки експлоатационни разходи, което ще се отрази благоприятно на ценообразуването за потребителите и ние ще започнем да доставяме тези самолети в България с 239 места, предполагам, от следващата година.
Как успявате да поддържате ниски цени и какво е бъдещето на нискотарифните компании?
На първо място, смятам, че конкуренцията е нещо добро в индустрията. Конкуренцията държи играчите и участниците на пазара, честни и отговорни пред потребителя, защото те трябва да печелят доверието му всеки ден. Но освен това ние много искаме да инвестираме в технологии, за да сме сигурни, че те намаляват разходите ни. Искам да кажа, че в индустрията има много насрещни ветрове - инфлация на работната сила, инфлация на енергията, разходи за инфраструктура. Всички те оказват влияние върху разходите в индустрията, но можем да направим някои неща, за да ги компенсираме, имам предвид, че можем да въвеждаме иновации в технологиите, да се преориентираме към по-големи самолети и ние правим и двете, за да сме сигурни, че ще компенсираме тези „насрещни ветрове“, доколкото можем.
Обявихте началото на тестови полети с устойчиво авиационно гориво в партньорство с Airbus в отговор на новите изисквания на ЕС за устойчиво гориво, които трябва да влязат в сила през 2025 г. Какви други устойчиви практики прилагате?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови