„Ние не сме Дисниленд": Възмущение в Рим заради „гладиаторските“ битки на Airbnb в Колизеума
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Вече са ясни и най-скъпите компании за автомобилни гуми
Tesla изпревари Mercedes и стана най-ценната автомобилна марка в света.
Пионерът на електрическите автомобили, под ръководството на Илон Мъск, отбеляза рязък скок на стойността си с 44% до 66,2 милиарда долара, което я прави първата автомобилна марка, която измества от първа позиция марките с традиционни двигатели с вътрешно горене.
Tesla грабва първото място, изпреварвайки миналогодишния лидер Mercedes-Benz, чиято стойност падна с 3% до 58,8 млрд. долара.
Долу традиционните двигатели с вътрешно горене
Преди пандемията Tesla струваше само една пета от сегашната си стойност. Тазгодишното проучване също показа спад на стойността на Toyota с 18%, падайки до 52,5 млрд. долара, в сравнение с миналогодишния бранд на второ място, казва Greek Reporter.
Brand Finance провежда годишно проучване на 5000 от най-големи марки, публикувайки над 100 доклада, които класират марките във всички сектори и държави.
Най-бързо развиващите се автомобилни марки
Най-бързо развиващата се автомобилна марка Sokon, която е дъщерно дружество на китайския конгломерат Dongfeng, който произвежда електрически превозни средства, отбеляза повече от два пъти ръст в стойността си до 739 млн. долара, отразявайки 21% ръст на продажбите през 2022 г. в сравнение с 2021 г.
Стойността на марката Ferrari спадна с 8% до 7,4 млрд. долара, но италианската компания остава най-силната автомобилна марка поради добрите си финансови резултати през 2022 г. Спадът в стойността на компанията обаче се дължи на опасения относно нейните изисквания за финансиране, както и на колебания в валутни курсове.
Първите при автомобилните гуми
Michelin е обявена за най-ценната и най-силна марка гуми с 2% увеличение на стойността до 7,9 млрд. долара. Bridgestone и Continental се нареждат съответно на второ и трето място, като Bridgestone отбелязва спад от 1% в стойността си до 7 млрд. долара, а Continental - спад от 3% с 4,1 млрд. долара.
Китайската Sailun е най-бързо развиващата се марка гуми, като стойността й се е увеличила с 6% до 7 млн. долара. Sailun постигна този растеж, като пусна своите гуми EcoPoint3, които са по-устойчиви и достъпни.
Първите превозвачи
В сектора на мобилността Uber е най-ценната марка през 2023 г., като стойността й се е увеличила с 2% до 23,3 млрд. долара. Тази стойност е три пъти повече от стойността на втората най-ценна марка за мобилност Enterprise, която нарасна с 9% до 7,7 млрд. долара.
Brand Finance публикува оценка за стойността на устойчивостта, като Tesla излиза на първо място в автомобилната категория, отбелязвайки 5,43 от 10 и оценена на 17,8 млрд. долара.
По подобен начин Uber постигна най-висок резултат за възприемане на устойчивост в сегмента на мобилността, с класиране от 2,4 милиарда долара.
Още за продажбата на автомобили онлайн:
Туристи ще могат да участват в инсценирана битка в гладиаторско облекло
Не забравяйте да следите за тези въпроси, които интервюиращият може да използва, за да ви изпита
Данните на комисията по стоковите борси и тържищата показват още, че килограм краве сирене струва 11.39 лв, а кашкавал "Витоша" 17.23 лв.