В каква валута ще са промоциите в магазина, когато приемем еврото и как ще се връща ресто?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Една странна теория може да подскаже как трябва да изглеждат нашите градове на бъдещето
Уаканда е чудо. Измислената страна от Вселената на Marvel е най-напредналата цивилизация в света, години отвъд останалия свят в технологичното знание.
Според автора Вишаан Чакрабарти - Уаканда, може да предскаже как трябва да изглеждат нашите реални градове на бъдещето.
„Едно от нещата, които харесвам в Уаканда, е това, че градът има чудесен масов транспорт и редица жилищни паркове“, обясни Чакрабарти. "И в момента, в който напуснете града, вие попадате сред земеделска земя и имате тази връзка между селския и градския живот."
Това е интересна парадигма за хора, които живеят в супер застроени условия в истински селски хинтерланд (под това понятие се разбира континентална зона, която е покрай пристанище, и за която има претенции от държавата, към която принадлежи крайбрежието). Използването на тази земеделска земя за отглеждане на храна, непосредствено до града би означавало, че ще използваме много по-малко земя на тази планета.
Тази визия не илюстрира начина, по който нашите градове изглеждат в момента. Не е даже близо. И това до голяма степен се дължи на факта, че повечето от съвременните градове са построени около идеята да се движат автомобили, а не хора. (Ще забележите, че в Уаканда няма коли.)
И това е развитие на съвременността е настъпило след Втората световна война. Нашите гъсти градски центрове започват да се изпразват, докато хората в Западна Европа и Америка тръгват в преследване на мечтата за двор и бяла ограда в новосъздадените предградия. Хората се нуждаят от начин да стигнат от работата си в града до новите си къщи в предградията. А растежът на фабриките, които се опитват да отговорят на търсенето от войната, означава, че колите могат да се произвеждат масово бързо и евтино.
Ражда се автомобилната култура. Идеята е проста: Колите са продължение на вашата личност. Те се превръщат в символ на статус. И нашите градове започнаха да се строят, за да ги приютят, а не да приютят нас.
В този период всички са толкова бързащи да изживееят мечтата си за предградията, че не се замислят какво и кой остава след възхода на автомобилната култура.
Сега обаче може да е моментът, в който начинът, по който сме мислили и конструирали нашите градове, може да се промени.
В момента се намираме в много интересен период, в който се извършва нещо като трансформация веднъж на век и този път тя е свързана с електрически и автономни свързани превозни средства. И в този момент, в който цялата технология се променя това трябва да е времето, в което да преосмислим как трябва да изглеждат градовете.
Чакрабарти отбелязва, че има редица градове в Европа, които вече вършат работата по поставянето на хората в центъра на градовете.
„Копенхаген има тонове велосипедни алеи, има изградена цяла култура на колоезденето, Холандия пък има огромна инфраструктура, изградена около ходенето и колоездене“, каза той.
Дали нашите градове някога ще вземат поука от мястото, на което сме днес - зависими от автомобили - остава да видим. Но всичко, което трябва да направим, е да погледнем към Уаканда за идея как могат да работят нашите градове на бъдещето.
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него