Рекорд: 94% от новите коли през 2024 г. в тази страна са електрически
Ето кои са най-продаваните марки електромобили там
Страната си е поставила за цел до 2025 г. да продава само превозни средства с нулеви емисии
От 2,8 млн. частни автомобила, регистрирани в Норвегия, 754 303 са изцяло електрически в сравнение със 753 905, които се движат с бензин, заяви OFV, наричайки това „исторически“ преход, предава БГНЕС.
Дизеловите модели остават най-многобройни - малко под един милион, но продажбите им бързо намаляват, каза OFV.
„Това е историческо събитие. Това е крайъгълен камък, който малцина са очаквали преди 10 години“, заяви в изявление директорът на OFV Ойвинд Солберг Торсен.
„Електрификацията на автомобилния парк от леки автомобили върви бързо и по този начин Норвегия бързо се приближава към превръщането си в първата страна в света с автомобилен парк от леки автомобили, в който преобладават електромобилите“, заяви директорът Торсен.
Норвегия, която е голям производител на нефт и газ, си е поставила за цел до 2025 г. да продава само превозни средства с нулеви емисии - предимно електрически автомобили, тъй като делът на водородните автомобили е много малък - 10 години преди целта на ЕС.
През август изцяло електрическите превозни средства съставляваха рекордните 94,3 % от регистрациите на нови автомобили в Норвегия, подкрепени от продажбите на Tesla Model Y.
В стремежа си да електрифицират автомобилния транспорт, за да помогнат за изпълнението на ангажиментите на Норвегия в областта на климата, норвежките власти предложиха щедри данъчни отстъпки за електромобилите, което ги прави на конкурентна цена в сравнение с автомобилите на гориво, дизеловите и хибридните автомобили.
Успехът на Норвегия в областта на електрическите превозни средства рязко контрастира с проблемите, които се наблюдават в други части на Европа.
Продажбите на електрически автомобили започнаха да намаляват в края на 2023 г. и сега представляват едва 12,5% от новите автомобили, продавани на континента.
Ето кои са най-продаваните марки електромобили там
В компанията приеха със значително мнозинство от 75% Мъск да получи заплащане в такъв размер, съдът обаче отказа