Повече от половината пластмасови опаковки на храните могат да бъдат заменени

ESG

Изследването използва анализ на продуктите от малката кошница

 

Няма съмнение за никого, че замърсяването с пластмасови опаковки, особено ва нашата част на света, е проблем. Както отбелязва Организацията на обединените нации, „46% от пластмасовите отпадъци се депонират, докато 22% се управляват неправилно и се превръщат в боклук. За разлика от други материали, пластмасата не се разгражда биологично. Разграждането й може да отнеме до 1000 години, така че когато се изхвърли, се натрупва в околната среда, докато достигне кризисни нива. Това замърсяване задушава морските диви животни, уврежда почвата и отравя подземните води и може да причини сериозни въздействия върху здравето.

Нова изследователска статия, поръчана от фирмата за хартиени опаковки DS Smith, установи, че повече от половината (51%) от опаковките на хранителни стоки във Великобритания могат да бъдат намалени или заменени изцяло.

За да стигнат до това заключение, изследователите предприемат теренен анализ, който включва одит на употребата на пластмаса върху 1500 храни и напитки в петте най-големи търговци на дребно на храни по пазарен дял в шест европейски страни (Франция, Германия, Италия, Испания, Полша, и Великобритания), казва Food and Wine. 

Изследването използва „анализ на кошницата“, който показва „пропорцията на най-често купуваните артикули в типична пазарска кошница за хранителни стоки, които съдържат пластмасови опаковки“. Кошницата включва 50 артикула, които се купуват редовно от типичното домакинство.

След като разглежда всички данни, екипът установява, че по-голямата част от пластмасовите опаковки в кошницата идват от преработени храни, които включват готови храни (90%); хляб, ориз и зърнени храни (89%); млечни продукти (83%); и месо и риба (80%).

Освен това изследването установява, че във Великобритания е „най-зависима от пластмасовите опаковки, като 70% от всички храни и напитки на британските рафтове съдържат пластмаса“, в сравнение с Испания, която е на второ място с 67%, следвана от Италия и Германия с по 66%, Полша с 62% и Франция с 59%.

Освен този анализ, екипът също така провежда проучване между фирми през юни 2024 г., събирайки прозрения от 300 професионалисти в индустрията за храни и напитки, всички работещи на старши позиции, свързани с опаковането. Установено е, че почти всички (98%) от анкетираните са заявили, че техните компании са се ангажирали да намалят пластмасовите опаковки — като 60% от тях имат по-малко от две години, за да постигнат доброволните си цели. Двама на всеки пет (40%) от анкетираните казват, че цената на суровините е най-голямата пречка за постигане на целта им, както и опасенията, че потребителите няма да харесат промените. Седем от десет (72%) респонденти казват, че вярват, че потребителите „не биха искали да плащат допълнително за устойчиви опаковки“, а близо две трети (65%) вярват, че потребителите не искат да заменят удобството за устойчивост.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст