Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Често търговци опитват да пласират стоките с изтичащ или изтекъл срок на годност по време на промоции
Всеки от нас като потребител поне веднъж се е натъквал на стоки с изтекъл или изтичащ срок на годност. Ако се усетиш още в магазина е добре, но не са редки случаите, в които забелязваме, че стоката е развалена или с изтекъл срок на годност едва когато се приберем вкъщи.
Често търговци опитват да пласират стоките с изтичащ или изтекъл срок на годност по време на промоции. Това каза за Радио Варна Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите", цитирана от БНР.
Експертът предупреди и за друга нелоялна практика - двойната опаковка. Тя е използвана при предварително пакетираните продукти, поясни Руменова и обясни как една опаковка може да бъде двойна.
"Наскоро имахме подобен случай с опаковка с бисквити. Махаме първия слой опаковка, на който е написана една дата за срок на годност. А в долния слой опаковка - датата е друга. Това показва, че самият производител е подходил така, че да удължи изкуствено срока на годност на продукта. Това обаче не може да се случи и без участието на самия магазин или търговец", обясни експерта.
Габриела Руменова подчерта, че институцията, която трябва да сигнализираме при подобни случаи е Българската агенция по безопасност на храните.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб