Българска компания очаква доброволци да съберат 2,5 тона отпадъци в нейните чували

Smart Pack предоставя 30 хил. биоразградими чувала за кампанията "Да изчистим България заедно"

От пострадалите места от наводненията в Карлово, до най-високата точка на Витоша – Черни връх (2290 м), през последните няколко години над 2 млн. доброволци в кампанията „Да изчистим България заедно“ отново ще стигнат до най-замърсените точки.

И точно тук в сложната организация на едно такова грандиозно събитие се включва българският бизнес. Голяма част от компаниите са по-активни от неправителствените организации тази година и осигуряват труд  от страна на служителите си, но и много важни елементи за кампанията.

През всичките тези години - от началото на кампанията до днес - са събрани над 94 хил. тона отпадъци по време на еднодневните акции. Но представете си как се събират те? Или в какво? Малко хора си задават тези въпроси, но сблъсквайки се с реалността на почистването се оказва, че всеки елемент е изключително важен?

Един от добрите примери тази година ще бъде компанията Smart Pack, която произвежда и осигурява 30 000 броя 80-литрови, 100% биоразградими и компостируеми чували за събиране на отпадъците. В чувалите, предоставени от компанията, могат да бъдат събрани 2,5 тона отпадъци.

В същото време по света отдаван битува безпрецедентния проблем с отпадъците от торбички, като средногодишино държавите в съюза консумират х 217 торби на глава от населението, като страни като Ирландия, Франция и Италия използват между 20 и 100, а други държави между 400 и 600.

По данни на Европейския парламент и представители на „зелените партии“ в Европа 100 милиарда торби се консумират в Европа годишно, а 70% от пластмасите като отпадъци се генерират от пластмасови торбички за еднократна употреба.

Тъй като всеки един момент от кампанията е съобразен със зелената идея и Кръговата икономика, Smart Pack предоставя чували от възобновяеми полимери за невралгичните точки, които са CO2 неутрални и могат посредством компостиране да се превърнат в наторяваща смес за добиви. Освет това и екипи на компанията ще почистват

„Голяма част от бизнес партньорите на кампанията са наши съмишленици и в оперативната си дейност прилагат устойчиви решения по отношение на еднократните опаковки, и материали. В допълнение, съобразно сектора в който оперират прилагат набор от различни по естество, ефективни мерки като част от социално-отговорната им политика в посока екологична толерантност“, казва управляващия партньор и оперативен директор на компанията Ирина Петрова.

„Към останалите ще се обърна: „Бъдете по-смели и по-адаптивни към технологичните промени. Не подценявайте казуса с пластмасовите опаковки и търсете ежедневно иновативни решения за вашия бизнес, които да доведат до драстично намаляване потреблението на еднократна пластмаса. Ако днес, предприемем необходимите мерки – утре ще има по-малко отпадъци, които да застрашават околната среда и здравето ни. Ако днес се включим с личен пример в доброволческата инициатива по почистване, заедно с екипите си – утре ние и колегите ни, ще бъдем пример за подражание за своите деца, и близки“, допълни тя.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст