1 USD
1.79566 BGN
Петрол
Bitcoin
$65,650.7

Българска компания очаква доброволци да съберат 2,5 тона отпадъци в нейните чували

Българска компания очаква доброволци да съберат 2,5 тона отпадъци в нейните чували

Smart Pack предоставя 30 хил. биоразградими чувала за кампанията "Да изчистим България заедно"

От пострадалите места от наводненията в Карлово, до най-високата точка на Витоша – Черни връх (2290 м), през последните няколко години над 2 млн. доброволци в кампанията „Да изчистим България заедно“ отново ще стигнат до най-замърсените точки.

И точно тук в сложната организация на едно такова грандиозно събитие се включва българският бизнес. Голяма част от компаниите са по-активни от неправителствените организации тази година и осигуряват труд  от страна на служителите си, но и много важни елементи за кампанията.

През всичките тези години - от началото на кампанията до днес - са събрани над 94 хил. тона отпадъци по време на еднодневните акции. Но представете си как се събират те? Или в какво? Малко хора си задават тези въпроси, но сблъсквайки се с реалността на почистването се оказва, че всеки елемент е изключително важен?

Един от добрите примери тази година ще бъде компанията Smart Pack, която произвежда и осигурява 30 000 броя 80-литрови, 100% биоразградими и компостируеми чували за събиране на отпадъците. В чувалите, предоставени от компанията, могат да бъдат събрани 2,5 тона отпадъци.

В същото време по света отдаван битува безпрецедентния проблем с отпадъците от торбички, като средногодишино държавите в съюза консумират х 217 торби на глава от населението, като страни като Ирландия, Франция и Италия използват между 20 и 100, а други държави между 400 и 600.

По данни на Европейския парламент и представители на „зелените партии“ в Европа 100 милиарда торби се консумират в Европа годишно, а 70% от пластмасите като отпадъци се генерират от пластмасови торбички за еднократна употреба.

Тъй като всеки един момент от кампанията е съобразен със зелената идея и Кръговата икономика, Smart Pack предоставя чували от възобновяеми полимери за невралгичните точки, които са CO2 неутрални и могат посредством компостиране да се превърнат в наторяваща смес за добиви. Освет това и екипи на компанията ще почистват

„Голяма част от бизнес партньорите на кампанията са наши съмишленици и в оперативната си дейност прилагат устойчиви решения по отношение на еднократните опаковки, и материали. В допълнение, съобразно сектора в който оперират прилагат набор от различни по естество, ефективни мерки като част от социално-отговорната им политика в посока екологична толерантност“, казва управляващия партньор и оперативен директор на компанията Ирина Петрова.

„Към останалите ще се обърна: „Бъдете по-смели и по-адаптивни към технологичните промени. Не подценявайте казуса с пластмасовите опаковки и търсете ежедневно иновативни решения за вашия бизнес, които да доведат до драстично намаляване потреблението на еднократна пластмаса. Ако днес, предприемем необходимите мерки – утре ще има по-малко отпадъци, които да застрашават околната среда и здравето ни. Ако днес се включим с личен пример в доброволческата инициатива по почистване, заедно с екипите си – утре ние и колегите ни, ще бъдем пример за подражание за своите деца, и близки“, допълни тя.

Последни публикации

ESG

Интерактивна образователна инсталация кани потребителите да научат повече за електронните отпадъци

Любопитната инсталация посреща посетители на пл. „Света Неделя“ в София до края на март, където всеки ще може да разгледа „Музея на електронния отпадък“ и да предаде за рециклиране старите си електронни устройства

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Интерактивна образователна инсталация кани потребителите да научат повече за електронните отпадъци

Интерактивна образователна инсталация кани потребителите да научат повече за електронните отпадъци

Любопитната инсталация посреща посетители на пл. „Света Неделя“ в София до края на март, където всеки ще може да разгледа „Музея на електронния отпадък“ и да предаде за рециклиране старите си електронни устройства

Галерии