Без такси за бусове на туроператори на летище София тази зима
Решението ще важи до края на зимния период
Питаме киберексперта Миглен Евлогиев как да се предпазим от схемите на автокрадците
Обирджиите непрекъснато измислят нови техники за кражба на имущество и лични данни. Един от най-популярните начини, по който недоброжелатели могат да се сдобият с вашите данни е… ако успеят да отворят колата ви. Никога не сте се замисляли за това, нали?
От няколко години автокрадците у нас използват техника, наречена "куфар". Тази стратегия включва влизане в превозно средство с помощта на специално устройство, което прилича на малък багаж.
Как работи? Крадецът се позиционира близо до стената на сградата, където се намира ключът, който позволява отварянето на вратите на колата. С куфара прихваща постоянно излъчвания сигнал от предавателя, но с използването "куфар" този проблем отпада. Устройството функционира като реле, улавящо и предаващо сигнала.
Ако се разровим малко в интернет ще видим, че редица хора, са попаднали в схемата на измамниците. Някои от тях дори използват нетрадиционни методи, за да блокират сигнала.
„Един ден баща ми препоръча да държа ключа в кутия бира. Контейнерът, подобно на фолиото, е изработен от алуминий, което му позволява да блокира сигнала. От любопитство реших да видя дали термос също може да свърши работа. След тестване на този метод върху две коли, той се оказа успешен: колата не улови сигнал от ключа“, казва потребител пред ESSA News.
Ние от bTV Бизнес Новините решихме да попитаме експерта по киберсигурност на Payhawk и председател на УС на Българската асоциация по киберсигурност Миглен Евлогиев, как една евентуална кражба на кола може да накара личните ни данни и социални мрежи „да бъдат присвоени“.
„Един от модерните методи за кражба на онлайн акаунти и техника са т. нар. „тапи“, които блокират сигнала за заключване на автомобила. Такова устройство струва само няколкостотин лева“, казва Евлогиев.
Решението ще важи до края на зимния период
Едва 27% от служителите търсят възможност да развиват и придобиват нови умения
LVMH става глобален партньор на състезанията