БНБ пуска възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Ще струва между 300 лв. и 1000 лв. годишно
Депутатите приеха окончателно алтернативния данък за таксиметровите превози (т.нар патент). На второ четене долната граница на налога падна от 400 лв. на 300 лв., а горната се запази на 1000 лв. годишно. Общинските съвети по места ще определят точния размер до 31 октомври на предходната година.
Данъчно задължени лица с приетите промени са превозвачите, регистрирани от ДАИ, на които е издадено разрешение за таксиметров превоз на пътници от кмета на съответната община, или лицата, извършващи таксиметров превоз от името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Правоотношенията между превозвач и водач ще трябва да са уредени в писмен договор.
Промените влизат в сила от 1 април 2017 г.
С поправки в закона за автомобилните превози регистрираният превозвач ще отговаря солидарно за вредите, причинени от шофьори, действащи от негово име, но за своя сметка, когато са покрити от "Гражданска отговорност" и "Злополука”. Тази разпоредба е в сила от 1 април.
Много таксиметрови фирми, особено извън София, са против връщането на патента. Според тях това е в услуга на големите столични превозвачи.
В същото време вносителите се аргументират с изключително ниската събираемост при сегашното положение, когато повечето таксита издават бележки от името на „кухи” фирми и почти не внасят данъци.
Първоначално имаше идея превозвачите да бъдат задължени да назначават шофьорите на трудов договор или самите водачи да регистрират транспортни фирми. След протести в столицата, този вариант отпадна.
Още днес 300 таксиметрови шофьори протестираха в Бургас. Те се опасяват, че ще плащат максималния размер на данъка.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството