Още се анализира ефектът от допълненията в правилата за Единно европейско небе

БГ Бизнес

Заради спада в авиотрафика, ръководствата на въздушното движение в Европа като цяло са на загуба

Протестът на френските диспечери беше прекратен по-рано от планираното и днес въздушният трафик се връща към нормалното си състояние . Всъщност почти нормално, защото въздушните диспечери в Гърция се включиха в общогръцката 24-часова стачка днес. Все пак местното „Ръководство въздушно движение” (РВД) спря работа само за 2 часа.

У нас все още се анализира ефектът от допълненията в правилата за Единно европейско небе и това как ще се отразят на държавното предприятие. Заради спада в авиотрафика, ръководствата на въздушното движение в Европа като цяло са на загуба. Това донякъде обяснява защо на места допълненията към правилата по проекта Единно европейско небе се приемат на нож. Те изискват затягане на мерките за безопасност, ефективност и за намаляване на емисиите - тоест допълнителни инвестиции .

Единно европейско небе в общи линии означава, че границите във въздушното пространство не съвпадат с географските граници между отделните държави, а трафикът ще се управлява от 9 функционални блока.

Появиха се прогнози, че това преструктуриране ще доведе и до съкращения на диспечери и до намаляване на приходите от такси, които сега авиокомпаниите плащат за прелитане над всяка държава. Но има много ползи, обясняват от българското РВД, което вече от половин година работи в общ функционален блок с Румъния.

Дали това ще се отрази на крайната цена, тоест на билетите, - е въпрос на политика на отделните авиокомпании. Все пак и таксите и цените в бъдеще до голяма степен ще зависят от трафика.

Прогнозите за авиотрафика в Европа през тази година са за 0 ръст. Ситуацията у нас е малко по-оптимистична - очакват се около 2% повече полети във въздушното ни пространство.


Протестът на френските диспечери беше прекратен по-рано от планираното и днес въздушният трафик се връща към нормалното си състояние . Всъщност почти нормално, защото въздушните диспечери в Гърция се включиха в общогръцката 24-часова стачка днес. Все пак местното „Ръководство въздушно движение” (РВД) спря работа само за 2 часа.

 

У нас все още се анализира ефектът от допълненията в правилата за Единно европейско небе и това как ще се отразят на държавното предприятие. Заради спада в авиотрафика, ръководствата на въздушното движение в Европа като цяло са на загуба. Това донякъде обяснява защо на места допълненията към правилата по проекта Единно европейско небе се приемат на нож. Те изискват затягане на мерките за безопасност, ефективност и за намаляване на емисиите - тоест допълнителни инвестиции .

Единно европейско небе в общи линии означава, че границите във въздушното пространство не съвпадат с географските граници между отделните държави, а трафикът ще се управлява от 9 функционални блока.

Появиха се прогнози, че това преструктуриране ще доведе и до съкращения на диспечери и до намаляване на приходите от такси, които сега авиокомпаниите плащат за прелитане над всяка държава. Но има много ползи, обясняват от българското РВД, което вече от половин година работи в общ функционален блок с Румъния.

Дали това ще се отрази на крайната цена, тоест на билетите, - е въпрос на политика на отделните авиокомпании. Все пак и таксите и цените в бъдеще до голяма степен ще зависят от трафика.

Прогнозите за авиотрафика в Европа през тази година са за 0 ръст. Ситуацията у нас е малко по-оптимистична - очакват се около 2% повече полети във въздушното ни пространство.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст