Биткойнът достига рекордни стойности и се насочва към 100 хил. долара
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
В София съседите се разбраха да развиват транспорта в българо-румънски участък на реката
Вторият мост, който ще свърже България и Румъния през Дунав ще „факт” до месец. Уверението е на транспортния министър Ивайло Московски и дойде след подписването на Меморандум за създаване на Смесен българо-румънски междуведомствен комитет за устойчиво развитие на вътрешноводния транспорт в общия българо-румънски участък на реката.
Освен Московски, в Министерски съвет под документа се подписаха министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и румънският министър на транспорта и инфраструктурата Oвидиу Силаги.
По думите на Ивайло Московски екипът за създаването на съвместна българо-румънска компания за управление на „Дунав мост” 2 от българска страна е готов. В Румъния тече процедура на междуведомствено съгласуване между три министерства, след което се очаква решение от тяхното правителство по въпроса в рамките на следващия месец, обясни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
„Обсъждахме идеята дружеството да бъде с публично партньорство. Бихме искали до месец ноември да приключим с решаването на този въпрос. Ще положим всички усилия да ускорим бюрократичните формалности, така че възможно най-бързо мостът да може да се използва,” заяви министър Силаги.
Физическото съединяването на двата бряга с инфраструктурното съоръжение се очаква да приключи до дни. Окончателното завършване на моста обаче зависи от метеорологичните условия. Целта е това да стане до края на годината.
„Има градове по река Дунав, където има по пет-шест моста, а ние досега бяхме само с един,” коментира министър Московски. Той отбеляза, че в плановете на България и Румъния влизат още два моста – Оряхово-Бекет и Силистра- Кълъраш, плюс рехабилитация и разширяване на моста Русе-Гюргево. Строежът им ще започне, когато се осигури финансиране.
„Безспорно финансирането по линия на Кохезионен фонд и като цяло структурните фондове е крайно ограничено, когато говорим за инфраструктура,” каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. „Целите на „Европа 2020” са по-скоро насочени към зелена Европа, към растеж,” добави тя.
Довеждащата инфраструктура до моста Видин-Калафат е много важна, отбеляза Павлова. „Това, което правим, като част от целия път, който трябва да бъде изграден, са обходите на Монтана и Враца и изграждане на участъка Мездра-Ботевград,” обясни тя и добави, че сумата, необходима само за участъка Мездра-Ботевград е над 350 млн. лева.
Проектът за създаване на Смесен българо-румънски междуведомствен комитет за устойчиво развитие на вътрешноводния транспорт в общия българо-румънски участък на река Дунав е изключително важен за двете страни, изтъкна регионалния министър, „тъй като той беше посочен при одобрението на стратегията за развитието на Дунавския регион преди повече от година”. „Дунав мост” 2 е един от знаковите проекти, които трябва да бъдат реализирани в рамките на тази стратегия, смята Лиляна Павлова.
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари