Ваня Манова: Българският клиент е отворен към технологичните иновации

Потребителят иска да опитва нови неща и търси цялостно преживяване

Тя е регионален мениджър на един от глобалните технологични лидери в решенията за онлайн пазаруване, но преди всичко е потребител, който държи да намира лесните и удобни решения. Ваня не помни кога за последно е влизала в банков клон, разполага с малко кеш в ежедневието си и държи на цялостното преживяване, което се случва с клиента, когато пазарува. В рубриката „Жените на България“ Ваня споделя своята визия за начина, по който ще живеем в дигиталния свят.

Високата позиция, която заема в Mastercard, е отговорна, но тя мисли преди всичко за ползите от решенията, които създават, върху бизнеса и потребителите.

Пазарите са различни, тъй като нивото на зрялост по отношение на дигитализацията и електронните разплащания са различни. Компанията има опит както на най-малките, така и на най-големите пазари, но е важно добрият мениджър да разбира спецификата на клиентите, мисълта да бъде винаги за крайния потребител, а продуктите да адресират съответните нужди.

„Проучванията на регионално ниво показват, че българският клиент е изключително отворен и толерантен към технологичните иновации“, твърди Ваня. По думите й българският потребител иска да опитва различни неща, а статистиката показва, че най-важно за него е услугите да са му удобни, да спестяват време и да решават проблеми. Това създава предпоставка за развитие и на пазарите.

Бизнесът също се води от крайния клиент и потребителя. Компаниите осъзнават необходимостта от това да променят общуването с клиента и да му дадат нови възможности.  

„Все по-близо сме до времето, в което е възможно всичко да бъде онлайн и да бъде дигитализирано, но конвенционалните методи ще продължат да съществуват. Всеки ще има възможност да направи избор“, категорична е Ваня и допълва, че българският клиент е взискателен и с очаквания към услугите, които използва и продуктите, които купува.

На фокус е и новото поколение, което залага на иновациите и преживяванията. То е изключително ориентирано към каузите, не е толкова лоялно към брандове и корпорации и много лесно може да премине от един бранд към друг, ако види, че компанията, на която се е доверявало, няма отговорен бизнес модел или вреди по някакъв начин.

„Важното е да не създаваме вреди, но да създаваме ползи“, коментира Ваня и обяснява, че все повече се залага на това даден продукт или услуга да обединява хората и да ги въвлича в идеята за нещата.

Какво още разказа Ваня можете да гледате на btvnovinite.bg.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст