Големите вериги са готови за еврото
От Сдружението за модерна търговия разказват за подготовката
Защо това манго е толкова специално
Японски фермер произвежда манго, което се продава за 230 долара или 416 лв. за брой.
В мъглива оранжерия във фермата си в Отофуке на остров Хокайдо в Япония, Хироюки Накагава откъсва узрели манго, готови за опаковане и изпращане. Навън температурата е минусовите -8 градуса в ясен декемврийски ден, но вътре в оранжерията термометърът показва около 36 градуса.
Накагава отглежда манго в снежния регион Токачи на най-северния остров на Япония от 2011 г. Той ги продава за цели 230 долара всяко и според Bloomberg никога не е предполагал, че експеримент в устойчивото земеделие един ден ще доведе до най-скъпото манго в света.
„Първоначално никой не ме взе на сериозно“, казва 62-годишният Накагава, който преди това е управлявал петролна компания. „От тук, в Хокайдо, исках да създам нещо естествено от природата.“
Накагава премина към отглеждане на манго след години в петролния бизнес, където растящите цени го убеждават, че трябва да погледне отвъд изкопаемите горива. Под ръководството на друг производител на манго от южната префектура Миязаки, който твърди, че е възможно да се отглеждат плодовете през зимните месеци, Накагава основава своята ферма и създава своя стартъп Noraworks Japan. Няколко години по-късно започва с марката си манго Hakugin no Taiyo, което се превежда като „Слънце в снега“.
Тайната на Накагава е използването на двата природни ресурса, с които родината му Хокайдо е известна – сняг и горещи извори. Той съхранява сняг от зимните месеци и го използва през лятото, за да охлажда оранжериите си, като подмамва плодовете да забавят цъфтежа. След това през зимата той използва естествени горещи извори, за да затопли оранжерията и да събере реколтата от около 5000 броя манго извън сезона.
Процесът позволява на мангото да узрее през по-хладните месеци, когато има малко насекоми, което означава, че не се използват пестициди. Климатът с ниска влажност на Хокайдо също намалява нуждата от химикали за отстраняване на мухъл. Освен това прибирането на реколтата през зимата – когато фермерите имат по-малко работа – позволява по-добър достъп до работна ръка във време, когато Япония е изправена пред недостиг на работници, особено в селските райони.
Устойчивият подход е просто допълнителен бонус към вкуса, за който Накагава твърди, че е много по-сладък от нормалното манго с по-високо съдържание на захар от около 15 градуса по Брикс, а плодовете му могат да се похвалят с маслена гладка текстура, лишена от жилавост.
Иновативният фактор заинтригува клиентите и търговците на дребно. През 2014 г. универсалният магазин Isetan изложи едно от неговите мангота в Токио и по-късно се продаде за почти 400 долара. Смайващата цена за едно манго влезе в заглавията, привличайки повече внимание и превръщайки го в труднодостъпен артикул. На официалния уебсайт, където клиентите могат да правят поръчки, те често се посрещат с думите „ИЗЧЕРПАНО“ с голям, удебелен червен шрифт.
Клиентите на Накагава включват ресторантьори като най-добрата жена готвач в Азия за 2022 г. Нацуко Шоджи, която използва плодовете в своите торти с цветя манго.
Оттогава Накагава е открил още неочаквани ползи от земеделието през зимата.
Накагава все още не е доволен. Той има за цел да отглежда други тропически продукти, използвайки същия метод, за да превърне Токачи в център за производство на плодове през зимата и да даде тласък на местната икономика. Той решава да отгледа друг сочен плод, известен с това, че процъфтява в по-топъл климат: праскови.
От Сдружението за модерна търговия разказват за подготовката
Европейският вегетариански съюз заяви, че е "много удовлетворен" от решението
Япония продължава да е дом на едни от най-дълголетните хора в света