1 USD
1.86305 BGN
Петрол
73.65 $/барел
Bitcoin
$106,755.0

Арт директор на Hermès обясни защо смята, че чантите им за 10 000 долара не са скъпи

Блясък

Той също така отрече, че марката задържа чанти, за да увеличи техния недостиг

 
  • Луксозната марка Hermès е най-известна със своите чанти, чиято цена започва от около 10 000 долара.
  • Нейният арт директор Пиер-Алексис Дюма заяви, че те не са „скъпи“, а „си струват“.
  • Скъп е „продукт, който не дава това, което трябва да даде“, казва той. 

Бихте ли нарекли една чанта за 10 000 долара скъпа? Пиер-Алексис Дюма, артистичен директор на луксозната марка Hermès, не би се съгласил. Дюма заяви, че чантите на 186-годишната луксозна модна къща не са „скъпи“, а „си струват“, пише Business Insider.

Hèrmes е може би най-известна със своята чанта Birkin - чанта, която марката въвежда през 80-те години на миналия век и чиято цена започва от около 10 000 долара, но в някои варианти може да бъде шестцифрена. 

Скъп означава „продукт, който не дава това, което се очаква да даде, но вие сте платили доста голяма сума пари за него, а след това той ви предава“, казва 58-годишният Дюма.

Според него „стойностният“ продукт е с висока цена, защото е направен „правилно, с необходимото ниво на внимание, така че да имате качествен предмет“.

Снимка: iStock

Дюма, който става артистичен директор на Hermès през 2005 г. и чийто баща е бил главен изпълнителен директор на групата Hermès, казва, че всяка чанта, която компанията продава, е ръчно ушита от майстори, обучавани за тази задача в продължение на години. 

Ограничените ресурси и времето, необходими за завършването на даден продукт, допринасят за крайната цена, която може да зависи и от размера и материалите.

Дори богатите се борят да се сдобият с чанти Hermès
Дори клиентите на Hermès да имат пари, за да си купят чанта Kelly (на името на Грейс Кели) или Birkin (на името на британската актриса Джейн Биркин), може да им се наложи да чакат с години. 

Мартин Рол, глобален бизнес стратег и старши съветник в консултантския гигант McKinsey, казва пред Business Insider, че идентичността на марката Hermès е съсредоточена върху оскъдността на нейния продукт.

Рол казва, че тази стратегия е от решаващо значение за дълголетието на марката и способността ѝ да устои на по-тежки икономически цикли, като например спадащото търсене в Китай, което удря луксозната индустрия.

Снимка: iStock

„Те знаят много добре, че както всички луксозни марки, Hermès може да се изложи на риска от пренасищане“, каза Рол, добавяйки, че продължаващата семейна собственост на марката също е предимство.

„Имате стабилност в собствеността“, казва той. „И имате стабилност на ръководството.“ Дюма отхвърли слуховете, че Hermès изкуствено увеличава дефицита на своите продукти, като каза: „Това би изисквало маркетингов отдел, какъвто Maison няма.“

„Винаги обичам да казвам, че Hermès е стара дама, която има проблеми със стартирането“, каза той. Той също така отрече, че марката задържа чанти, за да увеличи техния недостиг.

„Каквото имаме, го слагаме на рафта и то си отива“, добави той.

*Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение. 

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

 

 

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст