1 USD
1.83027 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,726.2

По-скъпо ли е да изтегля пари от банкомат в друга страна от ЕС?

По-скъпо ли е да изтегля пари от банкомат в друга страна от ЕС?

При какви условия ползвам дебитната си карта в чужбина?

Българите пътуват все повече в чужбина и макар част от тях да разчитат на плащане с карта по магазини и заведения, голяма част от нашенците все още предпочитат да имат кеш. В този ред на мисли е доста неприятно, ако по никое време ви свършат парите в брой. Вариантът ви е да изтеглите от местен банкомат.

Плаща ли се обаче по-скъпо тегленето на пари от банкомат в друга страна в ЕС? Краткият огворо е - не. Банките не могат да налагат по-високи такси за трансгранични тегления в евро, отколкото за национален трансфер на същата сума в евро, пише сайта на ЕС - europa.eu.

Освен това трябва да знаете, че ако ви се наложи да обмените валута от или в евро, в законодателството на ЕС не съществуват правила за приложимите такси за обмен на валута — това е търговско решение, което се взема от доставчика на платежни услуги.

Мога ли да използвам дебитната си карта в друга страна от ЕС при същите условия като в страната ми на пребиваване?

Правилата на ЕС се прилагат за всякакъв вид плащания с карта (плащания с дебитни карти, дебитни карти за разсрочено плащане и кредитни карти). Ако сте в друга европейска държава, трябва да платите същата такса като при използване на картата във вашата страна. Освен това банката не може да ви налага допълнителни такси (напр. годишни такси или еднократни такси), ако използвате картата си в друга страна от ЕС.

Трансграничните плащания в евро ще ви струват колкото националните плащания в евро. От 2019 г. вашите трансгранични плащания в евро струват колкото вътрешните плащания в националната валута. Дали във вашата или в друга държава членка, таксата за теглене на пари в брой в евро извън мрежата от терминални устройства на вашата банка следва да бъде еднаква.

Правилата на ЕС гарантират безпроблемното извършване на вашите електронни плащания. Ако все пак възникне проблем, вашата банка или другите доставчици на платежни услуги трябва да отговорят на подадените жалби в срок от 15 работни дни. Ако все още не сте удовлетворени, можете да отнесете случая до националния компетентен орган, казват от "Активни потребители".

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии