1 USD
1.83027 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,726.2

По-малко предложения за работа в летния отпускарски сезон

По-малко предложения за работа в летния отпускарски сезон

Броят на обявите за работа през юли е намалял с близо 6000 или 12% спрямо месец юни

Броят на обявите за работа през юли е намалял с близо 6000 или 12% спрямо месец юни, показва ежемесечният анализ на HR компанията и кариерен сайт JobTiger. На годишна база е отчетен спад с 1% или с около 500 предложения по-малко.

Статистиката не бива да ни притеснява, тъй като спадът е отчетен през летния почивен период, в който работодатели, а и търсещи работа, са по-малко активни на пазара на труда.

Исторически, всеки път когато се наблюдава влошаване на икономическите показатели, то е придружено с намаляване на предложенията за работа и повишаване на безработицата. Към момента обаче не можем да считаме, че намаляването на обявите е резултат от икономическото състояние на страната ни. По-скоро се дължи на това, че сме в разгара на третото тримесечие на годината, в което традиционно има спад на предложенията за работа.

Спад на обявите има във всеки един от секторите

С най-голям спад продължава да бъде секторът „Хотелиерство и ресторантьорство“ (25%). Броят на обявите в него е намалял с около 2000 и в края на юли има около 7000 активни предложения в бранша. Следват секторите „Здравеопазване и фармация“ (19%), ИТ (13%) и Административни и обслужващи дейности (11%)

Водещ с най-голям дял на предложенията продължава да бъде сектор „Търговия и продажби“ с 22% през юли, а „Хотелиерство и ресторантьорство“ отстъпва второто място на „Производство“ (с дял от 15%) и така заема третата позиция с дял от 14 насто.

Работа от вкъщи

Спад има и в броя на предложенията за работа от вкъщи или дистанционна работа – със 7% спрямо юни. Те представляват 13,1% от общия брой обяви или това са малко над 5200 за страната. Има тендеция и към връщане в офисите, но ключово ще бъде последното тримесечие на годината и развитието на Covid-пандемията у нас.

Предлагане по градове

Според анализа във всеки от водещите областни градове се наблюдава двуцифрен спад на обявите. Общият им брой в тези градове е намалял с 18%, като спадът във всеки град е както следва: София (-17%), Пловдив (-20%), Варна (-21%), Бургас (-27%), Русе (-16%) и Стара Загора (-13%).

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии