
Обявиха нов бойкот на супермаркетите, кога ще бъде той?
Зад инициативата застават няколко организации
Поддавали ли сте се на тези хитрини?
Разбира се, бихте могли да поръчате обикновен чийзбургер и пържени картофи, но виждали ли сте в менюто сочна пържола от местно производство, сервирана с кремообразни картофи и пресен зелен фасул? Да, тя е по-скъпа, но на снимката изглежда чудесно.
Това се дължи на една от тактиките, които ресторантите използват, за да накарат клиентите да харчат повече пари, без да осъзнават, пише Unilad.
Психология на менюто
Според глобалните ресторантьорски консултанти Aaron Allen & Associates, ресторантите започват да се опитват да ви влияят от момента, в който ви дадат менюто.
Вместо просто да изброяват артикулите, които предлагат, повечето заведения ще обмислят внимателно оформлението и цветовата схема, за да се опитат да ви повлияят.
Например използването на зеления цвят може да помогне да се посочи, че храната е прясна, докато червеното „насърчава действието“, като неусетно насърчава клиента да иска да опита от това ястие.
Що се отнася до оформлението, Арън Алън обяснява правилото на „Златния триъгълник“. Според консултантите очите ни обикновено се преместват първо в средата на менюто, последвано от горния десен ъгъл, след това в горния ляв.
В резултат на това ястия, които водят до най-висока печалба за ресторантите, често се намират в тези зони, което ги кара да се открояват пред читателя.
Модерните думи под формата на прилагателни често се появяват в менютата, обяснява Арън Алън.
Докато артикули като пържени картофи, пиле и шоколадова торта обикновено се харесват на клиентите, вероятно бихте били по-склонни да отделите пари за тях, ако са описани като „хрупкави, домашно приготвени пържени картофи“, „пиле от свободно отглеждане“ и „богата, топла шоколадова торта“.
Ресторантите също могат да играят с нашите емоции, като използват носталгията или чувството за приключение, например като споменават продукти, приготвени „както правеше баба“, или ястия, които са „обичани в домовете в цяла Италия“.
Стратегически цени
9, 99 лева или евро изглеждат по-премамливи от 10 лева или евро.
Ресторантите знаят това много добре и често ще премахнат този един цент, така че мозъкът да регистрира по-малкото число.
Атмосфера
Светлина от свещи, приятна музика, успокояващи цветове - това не са просто произволни избори, а обикновено стратегически избрани характеристики за създаване на приветлива среда, в която искате да прекарвате повече време и впоследствие повече пари.
Ако сте приключили с храненето си в топлия, уютен ресторант, но навън е тъмно и вали, защо да не останете за кафе или десерт, преди да се изправите пред студа?
Спомнете си всички тези хитрини, когато отидете отново на ресторант.
Зад инициативата застават няколко организации
В деня на бойкота оборотът на големите вериги е паднал с близо 29%
Актьорът имал такава клауза в договора си