Компанията е в класация сред "100-те най-влиятелни компании"
Авторитетното американско списание TIME класира компанията на Кирил и Георги Домусчиеви "Хювефарма" сред "100-те най-влиятелни компании".
"За пореден път доказваме, че държим на професионализъм, устойчиви политики и внедряване на нови технологии. Това е голямо признание за екипа на компанията и лично за мен", написа Кирил Домусчиев в пост във Facebook.
Компанията е глобален лидер, специализиращ във ветеринарномедицински продукти с приложение в животновъдството, стартира съвместно предприятие в края на миналата година, за промишлено производство на Омега-3 мазнини. Независимо, че производството ще е предназначено основно за индустриални животни, новата гама масла от микро-водорасли (алги), произвеждани от компанията, ще е подходяща за ползване и при храни за хора и домашни любимци.
Това е голяма стъпка напред в тенденцията за използване на масла на растителна основа, които се считат за жизненоважни за здравето както на животните, така и на хората вместо използваните традиционно за производството на Омега 3 мастни киселини масла от риба.
Производството на тези продукти е в новия ферментационен завод в гр. Пещера. Технологичният процес се осъществява в контролирана и безопасна среда, която елиминира наличието на тежки метали, наночастици от пластмаси и други токсини опасни за здравето, които могат да бъдат открити в рибните масла, използвани основно до скоро за извличането на Омега 3.
Като израз на цялостния стремеж към намаляване на въздействието от самото производство на микроалги върху околната среда, голяма част от използваната енергия, ще бъде генерирана от възобновяеми източници.
С оглед на факта, че търсенето на Омега 3 масла от растителен произход расте експоненциално, това води до двойни ползи, обяснява президентът на компанията Кирил Домусчиев:
"За да се отговори на търсенето на Омега 3 трябва да бъдат уловени милиони тонове риба, така че предимствата за околната среда при използване на масла от алги, са очевидни. Освен това, тези масла са по-здравословни, тъй като не съдържат тежки метали, като живак или наночастици от пластмаси, които са вече ендемични при рибите, като резултат от сегашните нива на замърсяване на океаните.”
Преминаването на "Хювефарма" към устойчиво производство на масла от микроалги е само последния от дълга поредица проекти с визия към бъдещето, които Кирил Домусчиев и неговият брат Георги са стартирали в областта на ветеринарномедицинските продукти за животновъдството от 2000 г., когато закупуват 54% дял във фирмата за ветеринарномедицински продукти.
Фирмата е преименувана на "Хювефарма" пет години по-късно (производно на „human“ – човешки, хуманен и „veterinary“ ветеринарен). Чрез комбинация от органичен растеж и придобивания, тя се е развила до глобална компания с 11 производствени заводи в четири държави, приходи в размер на повече от 672 милиона щ..д. и EBITDA (приходи, преди лихви, данъци, обезценка и амортизация) за 2020 г. в размер на 191 милиона щ.д.
Въпреки че се гордее със своя български произход, възгледите на Домусчиев са категоричнo международнo ориентирани. "Работим на глобален пазар,” казва той.
„Не само продаваме продуктите си в повече от 100 държави, но производството ни също е разположено в различни страни. Разполагаме с два предприятия във Франция, завод за химичен синтез в Италия, три завода за биотехнологии и ваксини в България и шест отделни производства в САЩ за ваксини и ветеринарномедицински продукти.”
Тази географска диверсификация обяснява донякъде защо успява да се присъедини към ограничения кръг компании, чиито финансови показатели се подобряват по време на пандемията от КОВИД 19, като приходите се повишават с 11.2% през първото тримесечие на 2021 г спрямо същият период на предходната година. Всички групи продукти на компанията отчитат растеж, а този на фуражните добавки записава ръст над средният за дружеството в резултат на пускането на пазара в САЩ и Европа на нови собствени продукти, предназначени за контрол на кокцидиоза и други инфекции.
В същото време, приходите, генерирани от продажби в останалата част на света, също нарастват с повече от 30%, тъй като клиентите се пренасочват към компанията за сметка на конкурентни производители в Азия, защото компанията започва да бъде възприемана, като по-надежден доставчик по време на пандемията.
"Ние акцентираме сериозно върху интензивоното животновъдство, а не върху сегмента на домашните любимци,” обяснява Домусчиев. "Едно от големите ни конкурентни предимства е, че сме събрали широк екип от талантливи специалисти, които осигуряват необходимате знания и експертиза на всеки етап, от научноизследователската и развойна дейност през пилотните опити и изследвания, до индустриалното производство и регистрация. Освен това, нашите отдели по продажби, маркетинг и обслужване на клиентите, работят в тясно сътрудничество със специалисти по здравето на животните. Всичко това гарантира производството и доставките на висококачествени продукти по целия свят, от Западна Европа до САЩ, Тайван и Китай”, казват от компанията за успеха си.
Компанията работи основно в сектора на индустриалното животновъдството, който включва птици, свине, говеда, овце и водни организми, който според специализираната изследователска компания Vetnosis, нараства с комбиниран годишен темп на растеж от 6%.
"Винаги се стремим да предложим на хората си конкурентни пакети от възнаграждения, но това е само половината от уравнението,” казва Домусчиев. "Освен това непрекъснато се стремим да им осигуряваме подходящо обучение и развитие, както и привлекателни схеми с допълнителни стимули. Те виждат, че ежегодно реинвестираме печалбите си в компанията. Нашата интензивна инвестиционна програма е гаранция, че Хювефарма. ще продължава да се развива и расте. Най важното е че всеки един работещ в нея може да види резултатите от работата си, и това е силно мотивиращо. А мотивацията е много важна.”
Работещият от м. септември 2019 г. завод, има общ ферментационен капацитет от 3 500 кубични метра, което увеличава общия производствен капацитет на компанията с 30%. Това осигурява необходимият капацитет за производство на цялата продуктова гама на дружеството. През последните години, компанията е инвестирала 170 милиона щ.д. в европейските си производствени заводи и всички те имат одобрение от съответните регулаторни органи на ЕС.
"Извършваме дейността си съгласно европейските изисквания за добра производствена практика и имаме одобрение от Американската администрация по храните и лекарствените средства (FDA), което ни превръща в привлекателен и конкурентен в международен план производствен партньор,” казва Домусчиев.