
Нова опасна тенденцията в TikTok
Европейската комисия разследва съдържанието „SkinnyTok“ за екстремно отслабване
Европейските марки, изправени пред нестабилност, влияят на поръчките
След като Тръмп обяви дългият си списък с мита, икономиката в целият свят се разклати. Това не подмина и българския бизнес. Шивашкият сектор у нас усети негативните последици от действията, предприети хиляди километри на запад.
Шивашките фирми са принудени да търсят нови пазари заради наложените от Дожналд Тръмп мита. Опасенията на бранша са, че заради търговската война Китай може да пренасочи целия си износ към Европа и да се създаде още по-голям дъмпинг в цените на текстилните стоки, съобщава БНТ.
Шивашките фирми у нас, традиционно ориентирани към износ за Европа и САЩ, се оказват в кръстосания огън на глобалната търговска война. Особено тежко е положението за компании като тази на Миглена Христова, собственик на шивашка фирма и член на УС на Българската асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК). Пред БНТ тя разказва, че всеки месец се създават по 15 000 облекла, които са насочени предимно за известни френски модни брандове.
„В Европа е стагнация и нашите клиенти ни дават все по-малко поръчки на по-ниски цени, защото ние не сме конкурентоспособни спрямо Африка, които имат ноу-хау и произвеждат на доста по-ниски цени от нас".
Европейските марки, изправени пред нестабилност, ограничават поръчките си, а шивашките фирми в България започват да търсят нови възможности.
„Ние лично се насочваме към скандинавските пазари и търсим клиенти там, Япония, Канада, Австралия. Нашите френски брандове се надяват по-добре да развият пазарите в Австралия, защото ако тези мита бъдат въведени, в САЩ ще можем да продаваме все по-трудно, защото ще бъде доста по-скъпо, а съответно в Европа няма ограничение за китайската стока", добавя Христова.
Освен търговските сътресения, шивашките производители се сблъскват и с явлението дъмпинг. Това е практика, при която дадена страна или производител предлага своите стоки на цени, по-ниски от себестойността им, с цел да измести конкурентите от пазара.
От китайски сайт можеш да си купиш сако за 12 лв. Българските шивашки фирми не могат да произведат такова сако на такава цена, при положение че само транспортът от София до Русе струва 30 лв.
Макар и косвено засегнати, българските производители усещат натиска по цялата верига на доставки. Според Милен Добрев, директор на Русенската търговско-индустриална камара, тепърва предстои „естествен подбор във фирмената среда“. Все още е рано за прогнози дали ще се стигне до закриване на работни места.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Европейската комисия разследва съдържанието „SkinnyTok“ за екстремно отслабване
Музикалните предпочитания в България - офлайн и ако може за без пари
Основно предизвикателство пред туризма е недостигът на квалифициран персонал, казва представителят на Българската хотелиерска асоциация