Фрази, които успешните хора използват, за да бъдат забелязани

Добрите комуникатори знаят правилата за въздействие

 

Случвало ли ви се е да седите на среща и да се чудите защо имате чувството, че само двама или трима души доминират в целия разговор? Тези по-шумни колеги обикновено говорят първи, споделят какво мислят и заемат по-голямата част от времето на срещата. Преди да се усетиш, срещата е приключила, а ти не си казал нищо.

"Като експерт по глобални комуникации работя с много умни и талантливи хора. Дори сред тези квалифицирани и способни професионалисти най-голямото разочарование, което чувам, звучи по следния начин: „Работя усилено и давам много в работата си, но все още не чувствам, че ме забелязват за усилията ми, камо ли да ме възнаграждават с повишения или други възможности. Защо?!”, споделя Джесика Чен, експерт по глобални комуникации, основен лектор и бивш телевизионен журналист, носител на награда „Еми“.

В новата ми книга „Умни, не шумни: Как да бъдете забелязани на работа“ уча професионалистите как да отключат по-големи възможности, като наблягатна важното умение - комуникацията. Не става въпрос да бъдете настоятелни, доминиращи или агресивни, ако това не е вашият стил. Става дума за това да сте преднамерени и умни, така че когато се включите, хората да ви слушат, казва тя, цитирана от Make it.

 

Ето пет фрази, които най-успешните хора използват всеки ден, за да им помогнат да бъдат забелязани и да напреднат.

„Чувам какво казваш“

Брилянтните комуникатори знаят, че за да могат хората да слушат тях и техните идеи, първо трябва да накарат другите хора да се почувстват чути.

Ако сте на среща и искате да се включите, вместо просто да кажете набързо какво мислите, потенциално прекъсвайки хората, слушайте ги внимателно и изчакайте да приключат да говорят.

След това предварете коментарите си с „"Чувам и разбирам какво казвате“.

Тези думи ще покажат на човека, че признавате него и неговите мисли, дори ако имате противоположна гледна точка. 

„Вълнувам се от това“

Хората вземат решения, като използват както логика, така и емоции. Те обаче са много по-склонни да запомнят и да бъдат убедени от истории, отколкото само от факти. Както се казва, те са по-склонни да запомнят как сте ги накарали да се почувстват, отколкото това, което сте казали.

За да бъдете интелигентен комуникатор, използвайте емоцията и включете истории в говоренето си. Това означава да използвате думи като „развълнуван“, за да привлечете подкрепа. Усмихвайте се, когато говорите, или повдигнете вежди, за да увеличите въздействието. Когато сигнализирате за спешност, използвайте думи като „притеснен“ и „загрижен“ в низходящ тон, за да прожектирате сериозност.

Помогнете на хората да почувстват това, което чувствате вие, като използвате вашите думи, език на тялото и тон на гласа. Ако имате подходяща история — анекдот за това как вашият продукт се използва в реалния свят, например или от миналия ви опит в подобен проект, споделете я.

„Ето какво е новото“

Едно от най-важните неща, които можете да направите на работа, е да поискате това, което искате. Друг е да подтикнете стратегически, за да сте сигурни, че ще получите отговор.

Вместо просто да кажете „Здравей, аз съм тук“, което може да се стори натрапчиво и неефективно, предварете последващите действия с нова информация. Например, можете да кажете: „От последния ни разговор, в който представих проект X, намерих някои интересни данни, които подкрепят моята хипотеза за Y. Ето какво е новото...“

Тази стратегия може да премахне част от неудобството, което може да почувствате, да направи въпроса ви да изглежда навременен и свеж и да придвижи разговора напред. 

„Тогава...“

Открих - от първа ръка, а понякога и по трудния начин, че само защото си талантлив, това не означава, че хората ще забележат. Това, че работите упорито и вършите страхотна работа, не означава автоматично, че ще получите или дори ще бъдете обмислен за голям проект или увеличение.

Говоренето за вашите постижения може да отключи повече възможности. Но как да направите това, без да се чувствате сякаш се хвалите?

Използвайте силата на контраста, за да подчертаете напредъка, който сте постигнали, и въздействието, което сте имали. Например, можете да кажете: „Промените в дизайна, които направихме, за да рационализираме сайта, го направиха много по-лесен за навигация. Сега виждаме средният потребител да извършва процеса на покупка за по-малко от минута, а преди отнемаше двойно повече време.“

„Благодаря ви за...“

Когато някой ви помага в работата – подкрепя ви за проект, подава ръка за помощ, представя ви – може да изразите своята благодарност, като кажете „Благодаря“. Но умните комуникатори знаят, че не става дума само за изричането на тези две думи; това е да кажете за какво сте благодарни и защо.

Конкретността може да увеличи вашата признателност, да направи нашата благодарност по-автентична и да повдигне другия човек. Това оставя положително впечатление и може да ги накара да се почувстват по-склонни да повторят това полезно действие.

Променете скоростта на думите си, като понякога ускорявате, когато говорите, но след това забавяте, когато се опитвате да акцентирате.

Използвайте ръцете си. Например, повдигнете ги и покажете дланите си, за да изразите доверие или използвайте пръстите си, за да сигнализирате числата, за които говорите, за да придадете на думите си структура и акцент.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст