Експерт разкри нова схема за измама на туристи от фирма

БГ Бизнес

Внимавайте с прекалено ниските цени, казва Игнат Арсенов от КЗП

Съществуват много рискове при онлайн резервации на почивки и екскурзии. Основните оплаквания идват от Гърция. Най-често българите се оплакват, че условията в офертата, която са получили не отговарят на действителните условия, обяви Игнат Арсенов, експерт от Комисия за защита на потребителите по време на конференция, организирана от Европейския потребителски център.

По думите му ниските цени трябва да са червен флаг за потребителите. Когато цената е твърде ниска, значи нещо не е наред.

Той разкри и измама, за която малко хора знаят. Измамниците правят фалшива фирма с име много близко до името на голяма турситтическа компания. Продават почивки, събират пари и изчезват, каза Арсенов. Затова е вайжно преди да резервирате почивка, да се уверите в истинността на фирмата.

Соня Спасова от ЕПЦ разкри, че през 2022 година са били обезщетени почти 90 на сто от гражданите, обърнали се към центъра, а цялостната компенсация през годината надхвърля 130 000 евро.

Данните на Центъра показват, че най-честите оплаквания или близо една трета от тях са свързани с транспортния сектор и по-конкретно с въздушния превоз - закъснения или загубени багажи. За сравнение делът на подобни жалби към 2020 г. е бил от над 40 на сто.

"Има много пазари, които вече надхвърлиха предпандемичните си нива, постигнати през силната за българския туризъм 2019 година. Има и втора категория от пазари, които са на крачка от връщането си на предпандемичните равнища. Но има и трета категория, в която попадат ключови за българския туризъм пазари преди ковид пандемията, намиращи се наполовина или малко над средата по пътя им на възстановяване", обяви Мая Никовска от Министерството на туризма.

Тя даде информация по разделените в три категории пазари, като сравнението е на база данните за периода юни-август 2023 година спрямо същия период на 2019 г.

В първата група, при които ситуацията се развива успешно и вече е преминато предпандемичното равнище, влизат вътрешният пазар (27,1 процента), Румъния (51,2 на сто), Сърбия (21,6 процента), Чехия (16,8 процента), Турция (15,5 на сто), САЩ (9 процента), Словакия (8,1 процента), Швеция (7,6 процента).

Следващата категория се състои от пазарите, на които има сериозен напредък и възстановяването на туристопотока е около или над 90 на сто до предпандемичното равнище: Полша (97,7 процента равнище на възстановяване), Унгария (95 на сто), Израел (94 процента), Литва (93 на сто), Нидерландия (89 процента).

Третата група са пазари, на които има напредък, но резултатите са значително по-ниски от преди 2020-а. Това са Германия (53,7 на сто равнище на възстановяване), Великобритания (65 на сто), Норвегия (84 процента), Испания (69 процента), Италия (76 на сто), Гърция (76 на сто), Австрия (66 процента).

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст