Денонощен офис с кафе на повикване: JPMorgan откри нов небостъргач за 3 млрд. долара
Сградата е 60-етажна и може да побере до 10 000 души при пълен капацитет
БГ Бизнес
Какво означава понятието "стартъп"?
Стартъпът е млада компания, създадена от предприемачи с цел разработване на иновативен продукт или услуга и тяхното пускане на пазара. В началото тези компании обикновено разполагат с ограничени средства, които идват от основателите или техни близки. Основната им задача е да осигурят финансиране за по-нататъшно развитие, като представят убедителна идея или прототип, доказващ потенциала на продукта. Макар повечето стартъпи да се провалят, някои от най-успешните компании в света, като Microsoft и Apple, са започнали именно като такива.
Начинът, по който работи един стартъп, се различава от традиционните предприятия. Докато обикновените компании следват утвърден бизнес модел, стартъпите се стремят да създадат нов и уникален модел, който позволява бързо мащабиране. Те работят чрез непрекъснат процес на подобрение, наречен итерация — събират обратна връзка от потребителите, преработват продукта и го развиват. Основната им цел е бърз растеж и установяване на пазарен дял, което често води до излизане на борсата и възможност за печалба на ранните инвеститори.
Финансирането на стартъпите преминава през няколко етапа — от лични средства и инвестиции от близки (bootstrapping), през ангелски инвеститори, до сериите A, B, C и D, финансирани от рисков капитал. Най-успешните компании могат да излязат на публичния пазар чрез IPO. Основната разлика между стартъпите и малките бизнеси е стремежът към експоненциален растеж и мащабируемост. Докато малките предприятия обикновено обслужват локални пазари, стартъпите целят глобален обхват и често се ориентират към технологии и иновации.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Сградата е 60-етажна и може да побере до 10 000 души при пълен капацитет
Предложението e направено още през 2022 година
Aмериканските технологични гиганти са вложили 113 млн. евро в лобиране в Европа през 2023 г.