Денков: Газовият ни договор с Турция е неизгоден за България

Създават осемгодишна стратегия, която да реши бъдещето на пътната инфраструктура у нас

Министър-председателят Николай Денков заяви, че договорът с турската държавна фирма "Боташ", сключен от служебното правителство, е неравнопоставен за наша сметка. Документът урежда покупко-продажба и доставка на природен газ.

"Турската фирма Боташ получава достъп до българския и до европейския пазар без обратното да е вярно. С други думи, нямаме достъп до турския пазар. Задавайки служебно правителство един дългосрочен договор за 13 години задължава държавата със стотици милиони лева годишно, милиарди лева за тези 13 години, дори при положение, че България не внася заложените количества газ. Разбира се, министърът на енергетиката е поел ангажимента да се опита да договори максимално добри условия за България с пълно уважение към турската страна, но той е поставен в една изключително трудна и неизгодна позиция", коментира Денков.
От първия ден на своето управление новото правителство „гаси пожари“ в някои от министерствата, обяви премиерът. Става въпрос за милиарди левове под риск и сериозно забавени реформи с тежки последици за страната.
 
 
Според Денков служебното правителство е допуснало управленски грешки и е нарушило редица правила. За пример бяха дадени отказът да бъде внесен проект на бюджет в края на миналата година и внесеният тази година с прекомерен дефицит от 6.8%. Заради забавяне под риск е поставено изпълнението на проектите по Планът за възстановяване и устойчивост и второто плащане през тази година, добави той.
Андрей Цеков, министър на регионалното развитие и благоустройство обяви, че най-големият дефицит в областта на изграждането и поддръжката на пътната мрежа на България е, че те трябва да се извършват прозрачно и спрямо приоритети. "Законът вменява да се разработи осемгодишна стратегия, която се приема от министерски съвет. Стратегията трябва да почива на актуалното състояние на пътищата и ние ще създадем осемгодишна стратегия, по която ще се изразходват публичните средства за ремонти и изграждане на пътища", каза Цеков.
Министър Цеков обясни, че през 2015 г. е създадена пътна стратегия, която е изтекла през 2022 г. Служебното правителство обаче е изразходвало публични средства според субективната преценка на политиците, без прозрачност и далновидност и "на тъмно", обясни Цеков. По думите му ремонти са възлагани без да е ясно дали са необходими.

Той бе категоричен, че трябва се изготви нова стратегия, да се направи анализ на състоянието на пътищата и с помощта на най-новите технологии и благодарение на интерактивна карта ежедневно да се отразяват върху картата приоритетните ремонти и нужда от поддръжка на пътната инфраструктура.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст