
Адвокат: Има обстоятелства, при които бременна жена може да бъде съкратена (ВИДЕО)
Две жени разказват как са били съкратени
Производството на облекло струва 1,84 трилиона долара в световен мащаб
Бизнесът с модни брандове се разраства всяка година. Производството на облекло струва 1,84 трилиона долара и представлява 16% от световния БВП. Какви пари обаче притежават най-големите марки?
Louis Vuitton е най-голямата компания за облекло в света по отношение на пазарна капитализация с 342,35 милиарда долара. Тази огромна пазарна капитализация също я прави 27-ата по големина компания в света.
Hermès и Inditex (компания майка на Zara) са втората и третата най-голяма компания за облекло в световен мащаб по пазарна капитализация.
LVMH
LVMH има пазарна капитализация от 342,35 милиарда долара към 2025 г., което е 21,7% от комбинираната пазарна капитализация на 112-те най-големи компании за облекло. LVMH е почти два пъти по-висока от стойността на втората по големина компания за облекло Hermès, пише Uniformmarket.
LVMH прави 37% от приходите си от модни и кожени изделия, 28% от селективна търговия на дребно, 16% от вина и спиртни напитки, 14% от парфюми и козметика и 5% от часовници и бижута.
Hermès
Hermès има пазарна капитализация от 287,36 милиарда долара, което я прави втората по големина компания за облекло и облекло в света. Основният източник на приходи за Hermès са кожени изделия/седларски изделия (41%), конфекция/аксесоари (29%), други сектори (12%), коприна/текстил (7%), парфюми/красота (4%), часовници (5%) и други продукти (2%).
Inditex
Inditex има общо седем марки в своето портфолио и е 3-тата по големина компания за облекло в света с пазарна капитализация от $161,26 милиарда. Zara генерира 72,52% от приходите на Inditex. Ето списъка с останалите марки и техния дял от приходите на Inditex – Bershka (7,3%), Pull & bear (6,6%), Stradivarius (6,5%), Massimo Dutti (5,1%) и Oysho (2,1%)
TJX Companies
TJX Companies е базирана в Масачузетс марка, която притежава марки като T. J. Maxx, Home Goods и Marshalls, което я прави 6-ата най-голяма компания за дрехи и облекло в света с пазарна капитализация от 139,74 милиарда долара. Компаниите на TJX правят 47% от приходите си от дрехи и обувки, 35% от домашна мода и 18% от бижута и аксесоари.
Dior
Dior е 5-тата по големина компания за облекло с пазарна капитализация от 115,07 милиарда долара. Dior генерира 49% от приходите си от мода и кожени изделия. Другите източници на приходи за Dior са селективна търговия на дребно (21%), часовници и бижута (13%), парфюми и козметика (9%) и вина и спиртни напитки (8%).
Nike
Nike има пазарна капитализация от 113,29 милиарда долара и стойност на марката от 51 милиарда долара, което я прави 6-ата най-голяма компания за облекло по пазарна капитализация и най-голямата марка за облекло по стойност на марката. Nike прави 68% от приходите си от продажба на обувки, 28% от облекло и 4% от оборудване.
Fast Retailing
Fast Retailing е базирана в Япония компания за облекло, която има пазарна капитализация от 98,17 милиарда долара, което я прави 7-мата по големина компания за облекло в света. Той управлява множество марки и ето някои, които съставляват приходите му – UNIQLO International (52%), следван от UNIQLO Japan с 32,20%, GU допринася с 10,70% към общите приходи, докато Global Brands представляват 5,10%.
Cintas
Cintas е световен лидер в продажбата и отдаването под наем на работно облекло и униформи, а също и 8-мата по големина компания за облекло в света с пазарна капитализация от 81,60 милиарда долара. Cintas генерира 78,25% от приходите си от продажба на униформи под наем, 10,79% от услуги за първа помощ и безопасност, докато останалите 10,96% идват от други сегменти.
Синтас очаква с нетърпение да се изкачи още повече по тази стълба, тъй като глобалният пазар на униформи и работно облекло расте.
Ross Stores
Ross Stores е 9-ата по големина компания за облекло с пазарна капитализация от 48,52 милиарда долара. Базираната в Калифорния компания прави по-голямата част от приходите си (26%) от домашни акценти, легла и бани. 15% от приходите идват от аксесоари, бельо, фини бижута и аромати, докато 13% идват от сегмента на обувките. Специфичните за дамите (23%), специфичните за мъжете (15%) и специфичните за децата продукти (8%) съставляват приходите на Ross Store.
Kering Group
Kering Group притежава една от най-ценните марки Gucci, което я прави 10-ата най-голяма компания за облекло в света с пазарна капитализация от 30,04 милиарда долара. Ето разбивка на приходите на Kering от нейните марки – Gucci (51%), Други къщи (18%), Yves Saint Laurrent (16%), Bottega Veneta (8%) и Kering очила и корпоративни (8%)
Пазарната капитализация е общата стойност на акциите в обращение на компанията, изчислена чрез умножаване на текущата цена на акциите по броя на наличните акции. Той отразява пазарната оценка на компанията въз основа на нейните финансови резултати и настроенията на инвеститорите. От друга страна, стойността на марката представлява финансовата стойност на марката, както се възприема от потребителите, като показва премията, която те са готови да платят за продукти или услуги, носещи името на тази марка.
Две жени разказват как са били съкратени
Авиокомпании забраняват използването им в самолета
Китай обяви временни мита до 39% върху някои европейски брандове коняк, но май му се вижда края