
След 156 години: Крал Чарлз спира кралския влак, за да пести пари
Кралският влак скоро ще напусне гарата за последен път
Веригата стъпва на българския пазар през 2019 г.
Компанията за бърза мода Forever 21 е една стъпка по-близо до спиране на операциите в САЩ, след като оперативната компания на марката подаде молба за защита от фалит. Фирмата каза в изявление, че нейните магазини и уебсайт в САЩ ще останат отворени, тъй като "започва своя процес на прекратяване", съобщава BBC.
Преди години Forever 21 беше любимата марка на младите тийнейджърки по света. С развитието на онлайн пазаруването обаче, компанията започна да изпитва трудности с привличането на клиенти в магазините си заради нарастващата популярност на онлайн пазаруването.
Компанията подаде молба за защита от фалит за първи път през 2019 г., но група инвеститори в крайна сметка я купиха чрез съвместно предприятие.
„Не можахме да намерим устойчив път напред, като се има предвид конкуренцията от страна на чуждестранни компании за бърза мода... както и растящите разходи, икономическите предизвикателства, засягащи основните ни клиенти“, каза в изявление Брад Сел, главен финансов директор на компанията.
Фирмата заяви, че ще проведе ликвидационни продажби в своите магазини и че част или всичките й активи ще бъдат продадени в процес, контролиран от съда.
„В случай на успешна продажба, Компанията може да се отклони от пълното прекратяване на операциите“, се казва в изявлението на фирмата.
Защитата по глава 11 отлага задълженията на американска компания към нейните кредитори, като й дава време да реорганизира дълговете си или да продаде части от бизнеса.
Магазините и платформите за електронна търговия на Forever 21 извън САЩ се управляват от други притежатели на лицензи и няма да бъдат засегнати от подаването на документи за защита от фалит. Търговецът на бърза мода е основан в Лос Анджелис през 1984 г. от южнокорейски имигранти. Нейните евтини, модерни дрехи и аксесоари стават все по-популярни сред младите хора през следващите няколко десетилетия и марката се превръща в конкурент на гиганти на бързата мода като Zara и H&M.
В пика си през 2016 г. имаше 800 магазина на Forever 21 по света, 500 от които бяха разположени в САЩ.
Bepигaтa е пpиcъcтвaла нa бългapcĸия пaзap oт 2016 г. до 2019 г., ĸaтo тя е имaла oбeĸти в мoлoвeтe Раrаdіѕе Сеntеr и Ѕеrdіkа Сеntеr в Coфия. През тази година марката преструктурира бизнеса си като затваря 200 свои магазина. Fоrеvеr 21 се изтегля от повечето чуждестранни пазари, включителво Канада, Европа, и Азия.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Кралският влак скоро ще напусне гарата за последен път
Устойчивата кожа от динозавър може да намери приложение и в автомобилната индустрия
Как работи технологията?