
Кои милионери искат да построят свои градове?
Ето с каква цел го правят
Веригата стъпва на българския пазар през 2019 г.
Компанията за бърза мода Forever 21 е една стъпка по-близо до спиране на операциите в САЩ, след като оперативната компания на марката подаде молба за защита от фалит. Фирмата каза в изявление, че нейните магазини и уебсайт в САЩ ще останат отворени, тъй като "започва своя процес на прекратяване", съобщава BBC.
Преди години Forever 21 беше любимата марка на младите тийнейджърки по света. С развитието на онлайн пазаруването обаче, компанията започна да изпитва трудности с привличането на клиенти в магазините си заради нарастващата популярност на онлайн пазаруването.
Компанията подаде молба за защита от фалит за първи път през 2019 г., но група инвеститори в крайна сметка я купиха чрез съвместно предприятие.
„Не можахме да намерим устойчив път напред, като се има предвид конкуренцията от страна на чуждестранни компании за бърза мода... както и растящите разходи, икономическите предизвикателства, засягащи основните ни клиенти“, каза в изявление Брад Сел, главен финансов директор на компанията.
Фирмата заяви, че ще проведе ликвидационни продажби в своите магазини и че част или всичките й активи ще бъдат продадени в процес, контролиран от съда.
„В случай на успешна продажба, Компанията може да се отклони от пълното прекратяване на операциите“, се казва в изявлението на фирмата.
Защитата по глава 11 отлага задълженията на американска компания към нейните кредитори, като й дава време да реорганизира дълговете си или да продаде части от бизнеса.
Магазините и платформите за електронна търговия на Forever 21 извън САЩ се управляват от други притежатели на лицензи и няма да бъдат засегнати от подаването на документи за защита от фалит. Търговецът на бърза мода е основан в Лос Анджелис през 1984 г. от южнокорейски имигранти. Нейните евтини, модерни дрехи и аксесоари стават все по-популярни сред младите хора през следващите няколко десетилетия и марката се превръща в конкурент на гиганти на бързата мода като Zara и H&M.
В пика си през 2016 г. имаше 800 магазина на Forever 21 по света, 500 от които бяха разположени в САЩ.
Bepигaтa е пpиcъcтвaла нa бългapcĸия пaзap oт 2016 г. до 2019 г., ĸaтo тя е имaла oбeĸти в мoлoвeтe Раrаdіѕе Сеntеr и Ѕеrdіkа Сеntеr в Coфия. През тази година марката преструктурира бизнеса си като затваря 200 свои магазина. Fоrеvеr 21 се изтегля от повечето чуждестранни пазари, включителво Канада, Европа, и Азия.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Ето с каква цел го правят
Oracle се очертава като водещ кандидат досега
Слав Монов сменя Дамян Войновски