1 USD
1.84844 BGN
Петрол
71.49 $/барел
Bitcoin
$99,419.8

TikTok съди ЕС за такса за съдържание

Миналата година TikTok съобщи, че има средно 125 млн. активни месечни потребители в ЕС

 

TikTok заяви, че оспорва такса на ЕС за прилагане на закон за модериране на съдържанието, ден след като собственикът на Facebook Meta обяви подобен ход, съобщава The Guardian.  

Приложението за споделяне на видеоклипове е в списъка на "много големите" онлайн платформи, които трябва да спазват по-строги правила съгласно новия Закон за цифровите услуги (DSA) на блока. 

Фирмите, включени в списъка, трябва да плащат такси на Европейската комисия, изпълнителния орган на ЕС, за да финансират прилагането на DSA.

От TikTok обаче заявиха, че не са съгласни с начина, по който е изчислена таксата, въпреки че потвърдиха, че са платили дължимите суми през миналата година. 

"Не сме съгласни с таксата и обжалваме на редица основания, включително използването на погрешни оценки на трети страни за броя на нашите месечни активни потребители като основа за изчисляване на общата сума", заяви говорител на TikTok в изявление.

Миналата година TikTok съобщи, че има средно 125 милиона активни месечни потребители в ЕС.

Етапният закон на DSA задължава платформите да упражняват повече контрол на съдържанието онлайн и изисква от тях да предприемат повече действия за защита на онлайн купувачите от измами. 

Комисията заяви, че всички дружества от списъка на "много големите" платформи са платили дължимите такси до края на миналата година.

Говорител на Комисията заяви, че таксата се изчислява "пропорционално на размера на услугата" - отразена чрез броя на потребителите в ЕС - и не надвишава "общ таван (определен на 0,05 % от годишния световен нетен доход) за всеки доставчик".

В сряда Meta заяви, че не е съгласна с методологията, използвана за изчисляване на таксите. 

Законът влезе в сила за най-големите компании през миналата година и ще се прилага за всички компании от 17 февруари 2024 г.

ЕС е изправен и пред правни предизвикателства от страна на онлайн търговците на дребно Amazon и Zalando, които не са съгласни с определянето им като "много големи".

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст