Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Интересното е, че изглежда, че това е първото устройство, предназначено за работа
Apple представи Vision Pro, скъп чифт очила, с които компанията обеща да отключи нова вселена от вълшебни нови приложения за виртуална и добавена реалност.
Очилата ще бъдат на цена, започваща от $3499, и ще бъдат налични в началото на 2024 г. в САЩ (с други страни по-късно през годината). Apple обяви, че разработва очилата от години, но официално за първи път ги представи по време на годишната Световна конференция на разработчиците в централата си в Купертино, Калифорния.
„С Vision Pro вече не сте ограничени от дисплей“, каза изпълнителният директор на Apple Тим Кук, представяйки новите очила. За разлика от по-ранните доклади, системата е много по-фокусирана върху добавената реалност, отколкото върху виртуалната.
Визията на очилата е изненадващо подобна на очила за ски, но с нотка от дизайните на Apple. Ясно е, че това нещо не е предназначено да се носи извън дома или офиса.
Очилата са базирани на алуминиева рамка с извито стъкло отпред. Има физически бутон за заснемане на изображение. Задната част е от гъвкава каишка, а козирка се простира от дисплея до главата на потребителя, за да предпазва от светлината. Отстрани има вградени „аудио капсули“, осигуряващи звука. Най-накрая е време пространственото аудио да блесне – вече е ясно защо Apple го налага толкова силно. Системата е проектирана да създава илюзията за различни аудио източници.
Очилата работят със стандартния M2 чип, съчетан с нов R1 чип, който поема видео стрийминга. Дисплеите са micro-OLED, с впечатляващите 64 пиксела в пространството, приблизително колкото стандартен пиксел на iPhone. Триелементната леща е проектирана да подобрява изображението от всички ъгли. Компанията също така си партнира с Zeiss, за да предостави персонализирани стъклени вложки, вместо да се приспособява към очилата на потребителя.
Хардуерът използва нова функция, наречена „EyeSight“, която използва преден дисплей, за да показва очите ви на другите хора в стаята (компенсирайки непрозрачния визьор), създавайки „автентично представяне на вас“ върху извитото предно стъкло. Това се постига чрез първоначално сканиране на лицето. Това изображение се използва и като ваш аватар, за да ви представя пред други хора, носещи очилата.
Въпреки че продуктът наистина е със смесена реалност, компанията изглежда незаинтересована от участието в разговора за създаване на виртуална реалност.
Интересното е, че изглежда, че това е първото устройство, предназначено за работа. Показателно е, че компанията се фокусира върху неща като имейл, а не, да речем, върху игри. Всъщност потребителите могат действително да прехвърлят версия на своя Mac работен плот върху тях.
Непрозрачният дисплей позволява на стаята да потъмнява леко около изображенията. Има и вградена 3D камера, която позволява на потребителите да заснемат „пространствени“ снимки и видеоклипове. Има и опция за киносалон, която се възползва от илюзията за цял, голям екран. Тук има игри, но вместо действително VR изживяване, това е проекция на голям екран със стандартни игри.
Disney (кой друг?) е първият партньор, което предвещава добро за бъдещите изживявания.
Apple казва, че системата ще работи с приложения на Microsoft Office, както и с услуги за телеконференции като WebEX и Zoom. VisionOS работи на същата рамка като iOS и iPad OS, което означава, че съществуващите приложения ще се прехвърлят.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови