Биткойнът достига рекордни стойности и се насочва към 100 хил. долара
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
Собственици съдят компаниите, че не са предвидили възможността за кражба
Неща, които научихме от TikTok: Дупката в лъжицата за паста е голяма, колкото една порция спагети. Какво да правим, когато събирач на дългове почука на вратат ни. Как да откраднем Kia с помощта на USB кабел и отвертка.
О, да, прочетохте правилно.
Популярно предизвикателство в TikTok, показващо техника за кражба на определени марки и модели на автомобили Kia и Hyundai, доведе до скок на кражбите на автомобили в САЩ, според доклади от няколко полицейски управления, съобщава Tech Crunch.
Сега срещу Kia и нейната компания майка Hyundai са заведени няколко дела от ядосани жертви.
Делото, заведено във федералния съд в Ориндж Каунти, Калифорния, твърди, че автомобили Kia, произведени между 2011 г. и 2021 г., и такива на Hyundai, произведени от 2015 г. до 2021 г., които са били оборудвани с традиционни двигатели с ключове, построени без „ имобилайзери на двигателя" са лесни за кражба. Това очевидно критично, евтино и много разпространено устройство като имобилайзера е предназначено да предпазва колите от кражба. В жалбата се казва, че почти всеки производител на автомобили през последните 20 години го е използвал, но въпреки това Kia и Hyundai не са го направили.
Kia и Hyundai отказаха да коментират висящия съдебен спор, но казаха, че имобилайзерите са станали стандарт за техните автомобили след 1 ноември 2021 г.
Откакто „Kia Challenge“ започна да се появява в TikTok и след това в YouTube през юли, полицията в няколко града в САЩ съобщи някои сериозни статистики за кражби на автомобили. В Сейнт Питърсбърг, Флорида, над една трета от всички кражби на автомобили могат да бъдат свързани с предизвикателството, според доклад на CNBC. В Чикаго този брой достигна 77%, което е 767% увеличение на кражбите на Kia и Hyundai, според съвет на общността от Чикагската полиция, който свързва кражбите с предизвикателството TikTok.
В съдебното дело се твърди, че Kia и Hyundai преди това са проучили ефикасността на изграждането с имобилайзери на двигатели и са се отказали от него, „оценявайки печалбите пред безопасността и сигурността на своите клиенти“. Освен това в делото се твърди, че автомобилните производители не са положили усилия дори да предупредят клиентите за риска от кражба от младежи, търсещи подобни видеа в социалните медии.
Въпреки че фактът, че много от тези кражби са записани на видео и публикувани онлайн, и това по принцип трябва да улесни намирането им, ищците твърдят, че разходите за ремонт често са значителни. Тиктокърът първо трябва да проникнат в колата, което означава да счупи прозорец, а да не говорим за съпътстващи щети, които могат да надхвърлят $10 000. В делото се твърди, че предизвикателството дори е довело до проблеми с веригата за доставки - частите, необходими за ремонт на всяко възстановено превозно средство, са били забавени поради огромното търсене.
Hyundai заяви, че ще започне да продава и инсталира комплекти за сигурност, които трябва да предпазват от метода на влизане, който крадците използват, за да проникнат в превозни средства в представителствата на Hyundai в цялата страна. Автомобилният производител също така работи с полицейските управления, за да направи недостъпни ключалките на волана.
Като оставим настрана забавната абсурдност на тази ситуация, тези кражби на коли имат реални последици върху живота на хората. Стефани Маккуори, една от трите посочени ищци, каза, че се събудила сутринта на 11 септември, за да открие, че нейната Kia Optima от 2015 г. липсва от алеята й в Дейвънпорт, Флорида, оставяйки я неспособна да отиде на работа, което довело до загубата на работата й като иконом.
MLG Attorneys at Law, фирмата за автодефекти, която е подала жалбата, каза пред TechCrunch, че 35 души са се свързали с колективния иск. Ищците търсят парични щети и обезщетение по справедливост от свое име и „всички други лица и образувания в цялата страна, които са закупили или взели на лизинг превозни средства Kia 2011-21 или автомобили Hyundai 2015-21, оборудвани с традиционни системи за запалване с ключ.“
От своя страна TikTok има политика, която изисква от потребителите да не публикуват, качват, предават поточно или споделят съдържание, което насърчава вандализъм или увреждане на собственост. Така че, ако вие също търсите видеоклип с инструкции за това как да свържете едно от тези вече скандално известни превозни средства, нямате късмет. Вместо видеоклипове с инструкции, по-вероятно е да намерите доказателства за последствията, включително видеоклипове на нанесените щети, PSA от загрижени граждани и съвети как да не ви откраднат колата от скитащите Kia Boys.
През тази година стойността на криптовалутата е нараснала двойно
Тези градове са отлични в насърчаването на положителен баланс между работа и личен живот
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари