Instagram пуска нова функция за улеснение на потребителите
Промяната беше обявена лично от ръководителя на Instagram Адам Мосери
Технологии
Така компанията намалява зависимостта си от външни доставчици
Американският технологичен гигант "Мета" (Meta), компанията майка на "Фейсбук" (Facebook), тества първия чип, който е собствена разработка за обучение на системи с изкуствен интелект, намалявайки зависимостта си от външни доставчици като корпорацията "Енвидиа" (Nvidia).
Компанията е започнала внедряване на чипа си и планира да увеличи производството му за широкомащабно използване, ако тестът премине добре.
Стремежът към разработване на собствени чипове е част от дългосрочен план на Meta за намаляване на огромните си разходи за изграждане и поддържане на инфраструктура за изкуствен интелект, за да стимулира растежа, пише БТА.
Компанията прогнозира общи разходи за 2025 г. в диапазона 114-119 милиарда долара, включително до 65 милиарда долара капиталови разходи, до голяма степен водени от разходи за инфраструктура за изкуствен интелект.
Новият полупроводник на Meta представлява специален ускорител, което означава, че е проектиран да се справя само със специфични задачи, изискващи употребата на изкуствен интелект. Това може да го направи енергийно по-ефективен от интегрираните графични процесори (GPU), които обикновено се използват за натоварвания на изкуствен интелект.
Meta е в партньорство и с базирания в Тайван производител на чипове Ти Ес Ем Си (TSMC - Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.) за производството му.
Полупроводникът е най-новият в серията, проектиран по начин оптимално да балансира изчислителната мощ, размера на паметта и пропускателната способност (Training and Inference Accelerator - MTIA).
Програмата имаше колебливо начало от години и в един момент при тест на подобна фаза на развитие беше неуспешен.
От Meta обявиха, че искат да започнат да използват собствени чипове до 2026 г. за обучение или интензивния изчислителен процес на захранване на системата за изкуствен интелект с масиви от данни, за да я "научат" как да работи.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Промяната беше обявена лично от ръководителя на Instagram Адам Мосери
Решението е част от стратегията на компанията за съкращаване на по-слабо натоварените линии
До 8 август 2026 г. цените на всички стоки и услуги трябва да бъдат обозначени в лева и в евро