1 USD
1.83147 BGN
Петрол
Bitcoin
$62,613.2

Meta създава валута за мета вселената си

Технологии
 

Новите токени са кръстени "Зук Бъкс", умалително от името на Марк Зукърбърг

Meta - компанията майка на Facebook и Instagram има нов план за да създаването на виртуална валута и други финансови услуги въпреки неуспеха на предходния си проект, се казва в публикация на в. "Файненшъл таймс", цитирана от БТА.

Технологичният гигант в действителност работи по създаването на мета вселена - паралелна вселена от виртуални светове, достъпни в добавена и виртуална реалност, която се нуждае от цялостна инфраструктура, включително валута.

Новите токени са кръстени от служителите "Зук Бъкс" (доларите на Зук - бел. АФП), умалително от името на основателя и шеф на "Мета“ Марк Зукърбърг.

През януари проектът за цифровата валута Libra, който копанията стартира шумно през 2019 г., бе официално замразен.

Дигиталната валута трябваше да предложи нов начин на плащане извън традиционните банкови кръгове, но провокира възмущение от централните банки, регулаторите и политиците. Те изразиха безпокойството си за рисковете за стабилността на финансовата система, за борбата срещу прането на пари и защитата на личните данни.

Meta не планира този път да създава регистрирана криптовалута на блокчейна, а по-скоро токени, които ще служат за обменна валута като в някои видео игри например.

Калифорнийската група работи и върху "социални токени“, които ще се дават на потребители като награди за значим принос или валута, свързани с някои инфлуенсъри в "Инстаграм“ като средство за осигуряване на приходи от съдържанието. 

Meta все още не са направили официално изявление. 

Постоянно обмисляме нови продукти за потребителите , компаниите и създателите. Като компания сме съсредоточени в създаването на метавселена и това включва свързани плащания и финансови услуги, добави тя. 

Подобно на конкурентите си Google и Twitter , както и на други платформи като TikTok американският концерн се опитва да диверсифицира източниците си на приходи извън персонализираната и целева реклама, тъй като икономическият модел е поставен под въпрос най-вече от регулаторните органи. Те искат по-добра защита за неприкосновеността на личните данни. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии