Компаниите не били подготвени за дигиталната грамотност на децата Alpha

Технологии

Какви са разликите между генерациите Z и Alpha

 

Може да изглежда, че поколенията Z и Alpha са много сходни, но някои агенции, изучаващи тези по-млади групи, са открили нюанси и разлики в начина, по който консумират медии, игри и взаимодействат с марки.

Интерактивната агенция на Publicis Razorfish публикува своето проучване, обсъждащо разликите и приликите между двете поколения. Проучването е направено с изследователските партньори GWI и The Pineapple Lounge и включва повече от 900 респонденти от двете поколения, базирани в САЩ.

Децата от генерация Alpha се очаква да достигнат около 2,2 милиарда в световен мащаб до 2024 г., според доклада. Те са на възраст под 17 години (родени след 2010 г.), докато генерация Z са между 18 и 25 години.

Дани Мариано, президент на Razorfish, обясни, че компаниите са били хванати неподготвени от дигиталната грамотност на децата Alpha, която „ги принуждава да предлагат на пазара по- нови начини, по-нови канали и по-висок стандарт“, пише digiday.com.

„Почувствахме, че това е подходящият момент да изследваме това бъдещо поколение, защото реалността е, че най-възрастните бързо наближават пълнолетие“, каза Мариано. „И все пак повечето марки и агенции са фокусирани върху настоящето.“

Снимка: Istock.com

Ето някои от констатациите относно разликите между двете поколения и какво агенциите научават за тях като потребители.

Платформи, устройства и игри

За генерацията Alpha употребата на устройства и технологии започва от рано – много деца на възраст между 3 и 5 години вече имат таблети: 43% имат такъв преди 6-годишна възраст. Между 6- и 7-годишна възраст те започват да използват по-сложни технологии, включително конзоли за видеоигри, слушалки и смарт телевизори. Лаптопите се въвеждат на възраст между 8 и 9 години, докато смартфоните се въвеждат на 10-годишна възраст, според Razorfish.

Игрите са основно хоби и за двете кохорти. Въпреки това, за децата Alpha, игрите се разглеждат като начин да изразят своята креативност. Те обичат да строят и създават свои собствени светове, в сравнение с геймърите от поколението Z, които го използват за бягство и релакс.

 

YouTube се открои далеч като най-добрата платформа за децата Alpha, независимо дали е за забавление, търсене или откриване на продукти. Razorfish установи, че 51% от Alpha за първи път чуват за марки чрез видео платформата, в сравнение с 47% от зрителите от поколение Z, които чуват за марки в традиционните социални медии, като Instagram и TikTok.

Ноа Малин, главен стратегически директор на медийната и социална агенция IMGN Media, каза, че и двете групи използват основните платформи, но по различни начини. „Истината е, че те са на много от същите платформи, като YouTube, но е по-вероятно да използват Shorts, така че поведението е различно“, каза той.

Малин също отбеляза, че марките все по-често виждат „смесване“ на платформи като Roblox, която съчетава игри и социални цели. „Старият модел предполагаше, че хората гледат телевизия, докато използват смартфоните си“, добави той. „За децата Alpha това е по-скоро като учене на Quizlet на вашия смартфон, докато YouTube е включен във фонов режим на семейния Roku – и вие използвате компютъра, за да излизате с приятели в Minecraft.“

Връзки с марката

По-големият достъп до онлайн платформи и устройства е ускорил зрелостта на поколението Alpha с по-висока скорост, установи Razorfish. Марките, които преди бяха фокусирани върху възрастните, сега привличат потребителите на Alpha, тъй като се отдалечават от детските марки. Някои от любимите им марки включват Netflix, Disney, Nintendo, Amazon, Nike и Apple.

Кристи Париш, директор на стратегическото консултиране в платформата за маркетинг и ангажираност Cordial, отхвърля погрешното схващане, че поколението Alpha се влияе само от социалните медии и има малка покупателна способност. В действителност тя каза, че те повлияват родителите и семейните решения и играят голяма роля в оформянето на изживяването.

„Дори виждаме търговци на дребно да използват базирани на приложения възможности, позволяващи на тийнейджърите да купуват облекло, като ги изпращат на родителите си за одобрение и финансиране“, каза Париш. „Това означава, че кампаниите, насочени към семейството, трябва да работят добре с тази група.“

По-важното е, че бъдещите взаимоотношения с марката ще се формират чрез хора – мислещи влиятели и създатели на съдържание, а не чрез представяне на определена марка. Социалната агенция Billion Dollar Boy каза, че марките могат да започнат да тестват своето съдържание с поколението Alpha чрез стратегически партньорства за таланти за събиране на данни.

„Марките ще се нуждаят от влиятелни лица, за да комуникират ефективно с потребителите по по-достъпен начин“, каза Ед Ийст, глобален главен изпълнителен директор на Billion Dollar Boy. 

Идентичност и страсти

Поколение Alpha също изглежда е по-фокусирано върху чувството за цел в сравнение с поколението Z. Това не означава, че поколението Z не се интересува от целта, но около 30% от поколението Alpha идентифицираха двата си избора на бъдеща кариера като помагане на хората или животни в нужда, съответно на Razorfish. За разлика от това, 15% от поколението Z казват, че да помагат на хора или животни е техен избор на кариера.

Освен това Razorfish установи, че Alpha ценят устойчивостта, приобщаването и отвореността към възгледи за света – и изпреварват Z в тези ценности. Психичното здраве също е приоритет за Alpha, дори в ранна възраст: 75% от 8-10-годишните мислят за психично здраве и се обръщат към упражнения/престой на открито и разговори със семейството и приятелите. Изследването също така споменава, че COVID оказва влияние върху ускоряването и приемането на технологии за Alpha, но че това поколение се стреми да намери здравословен баланс между онлайн и офлайн дейности.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст