Какво представлява ангренажният ремък и за какво служи?

Технологии
 

Повредите на ангренажния ремък са едни от най-често срещаните в един автомобил

Знаете ли, че повредите на ангренажния ремък са едни от най-често срещаните в един автомобил? Възможно е той да се счупи изненадващо и без да е дал признаци на неизправност. Този факт обаче е рядко явление и в повечето случаи е проблем, който може да бъде избегнат. Затова трябва винаги да обръщате внимание на всеки шум.

Традиционната кола се състои от около 90 000 части. Разбира се, не всяка от тях е еднаква по важност. Несъмнено обаче ангренажният ремък е тази, на която трябва да се обърне специално внимание. В следващите редове ще разберете защо.

Снимка: freepeak
Основна функция на ангренажния ремък

Той е един от най-важните елементи от двигателите с вътрешно горене, който синхронизира въртенето на коляновия и разпределителния вал. Целта му е да позволи затварянето и отварянето на клапаните на двигателя в подходящия момент по време на процеса на всмукване и изпускане на всеки цилиндър. Благодарение на това, не се причиняват удари между буталата.

Подобно на други компоненти, като съединителя или двумасовия маховик, ангренажният ремък също трябва да се подменя с течение на времето и изминатите километрите. Обикновено заедно се сменят ремъкът и ролките на 50 000 - 75 000 км. Често се продават заедно под формата на ангренажен комплект.

Разлики между верига и ангренажен ремък

Колата може да има както ангренажен ремък, така и ангренажна верига. Не се водете по името, защото двете части имат съществени разлики. Ето ги и тях:

  • Ангренажният ремък е изработен от материали като гума и каучук, за да пасне по-добре на шайбите. Вътрешността му е набраздена. Ако той се скъса, има минимален шанс по двигателя щетите да са поправими.
  • Ангренажната верига представлява метална лента от връзки, наподобяваща верига за велосипед. Това прави работата му практически същата, но с по-висока устойчивост. Работата му е по-шумна от тази на ремъка. Скъсването на ангренажната верига гарантирано съсипва двигателя и всичко около нея.

Поради разликите им, ангренажните ремъци обикновено се сменят заради износване или като предпазна мярка срещу възможни неизбежни счупвания. Смяната на ангренажната верига е чисто превантивна, без да е сигурно, че наистина ще се счупи.

Кога да смените ангренажен ремък

Както казахме и по-горе, профилактиката е по-добрия вариант от ремонта. Не чакайте ангренажният ви ремък да се повреди, за да го смените. Обикновено се препоръчва да го правите на 60 000 и 160 000 км. Ако колата се използва ежедневно, е възможно и по-често.

Що се отнася до неговата продължителност по години, ангренажен ремък при нормална употреба на автомобила може да издържи от 7 до 10 години. Въпреки това в официален сервиз ще препоръчат да го сменяте на 5 години. По този начин избягвате преждевременното му износване.

Тук виждаме ключовата разлика с ангренажните вериги, чиято устойчивост достига 250 000 км, след които е препоръчително да ги смените с нови.

Обръщането на внимание на признаците на повреден ремък може да ви спести скъпи ремонти в бъдеще:

  • Видимото износване - това включва напукване, разтягане или липсваща част от ремък. Често обаче достъпът до него е труден, за да се прегледа.
  • Прекомерен шум от двигателя - когато ремъкът е силно опънат или от него липсват зъбци, той не може да поддържа синхронизацията на двигателя. Това е причината за силно тракане при стартиране на автомобила. С времето може да се влоши.
  • По-ниска мощност - ще забележите, че автомобилът ви се затруднява да поддържа скорост над определени граници. Ускорението също може да е намалено. Виновникът обикновено е повреден ремък.
  • Контролна лампа - двигателят ще се запали неправилно и ще ви се появи грешка DTC с кодове P0300 до P0308.
  • Тракащ звук - сегменти от ремъка могат да бъдат скъсани. Докато са все още закрепени е възможно да ударят вътрешността на капаците над ангренажния ремък.
  • Двигателят не се стартира - ако двигателят не се стартира, но се върти без затруднения, значи ангренажният ремък се е скъсал напълно. Известен още като “свободен ход”, стартерът завърта коляновия вал, но вече изобщо не завърта разпределителния вал, тъй като не е свързан. Важно е да обърнете внимание на ремъка си преди да се появи този признак, за да предотвратите по-нататъшни повреди.

За да работи вашият двигател ефективно, винаги обръщайте внимание на ангренажния си ремък. Една негова повреда може да бъде опустошителна за колата ви. Запомнете изброените предупредителни признаци, за да избегнете тези проблеми. Профилактиката е по-добрият вариант от поправката.

*Платен материал

*Материалът е предоставен от NasAuto.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст