1 USD
1.82447 BGN
Петрол
Bitcoin
$63,131.6

5 начина, по които Apple печели много пари, освен от iPhone и Mac

Технологии

През четвъртото тримесечие на 2023 г. компанията е спечелила 22,3 млрд. долара от "услуги", тоест почти 25% от парите не идват от хардуер

Apple е първата компания в света с пазарна стойност от 3 трилиона долара, като е постигнала това, генерирайки десетки милиарди долари приходи на тримесечие. В миналото тези приходи са идвали предимно от продажби на хардуер, но напоследък хазната на компанията се пълни с продукти, които не са свързани с хардуер, и благодарение на продължаващия антитръстов процес на Министерството на правосъдието срещу Google вече знаем много повече за впечатляващите приходи, които Apple генерира от продукти, които не са свързани с хардуер, пише FastCompany. 

През първите 30 години от съществуването си Apple официално се наричаше Apple Computer, Inc. Името беше подходящо, защото през тези три десетилетия Apple получаваше почти всичките си приходи от един вид продукти: компютри. Но когато основателят и главен изпълнителен директор на Apple Стив Джобс излезе на сцената на Macworld Expo през януари 2007 г., за да представи iPhone, той също така обяви, че компанията премахва "Computer" от името си. Причината? "Mac, iPod, Apple TV и iPhone. Само едно от тях е компютър. Затова променяме името", каза Джобс. 

В годините след това iPhone се превърна в основен двигател на приходите на Apple, въпреки че компанията все още печели десетки милиарди годишно от другите си хардуерни продукти: Mac, Apple Watch, iPad и AirPods. Но това не означава, че компанията не е възприела и не е постигнала успехи и в нехардуерните източници на приходи: Всъщност така нареченото подразделение за услуги на Apple също се превърна в огромен източник на приходи.

През току-що приключилото четвърто тримесечие на 2023 г. компанията е спечелила 22,3 млрд. долара от услуги и 67,1 млрд. долара от "продукти" (т.е. хардуер). С други думи, близо 25% от парите, които Apple е спечелила през тримесечието, не са дошли от хардуер. А през цялата фискална 2023 г. на Apple "услугите" са донесли 85,2 млрд. долара приходи - най-голямата категория приходи след iPhone, който е генерирал 200 млрд. долара продажби. Това означава, че услугите на Apple вече генерират 42,6% от това, което флагманът на компанията iPhone генерира на годишна база.

Но от какво точно се състоят тези нехардуерни услуги? 

  • Реклама: Apple продава реклами в своите приложения, като например News, App Store и Stocks. Тя генерира приходи от продажбата на тези реклами;
  • AppleCare: AppleCare: Друга услуга, която компанията предлага, са опционалните удължени гаранции за нейните продукти;
  • Облачни услуги: Това се състои главно от абонаменти за iCloud Plus, които предоставят на потребителите на iCloud повече възможности за онлайн съхранение и сигурност;
  • Цифрово съдържание: Абонаментните услуги на Apple, които не са iCloud Plus, спадат към "цифрово съдържание". Това включва Apple Music, Apple News Plus, Apple TV Plus и Apple Fitness Plus. Включва също така до 30-процентното намаление на Apple от приложенията, продавани в App Stores, намалението на покупките в приложенията и намалението на покупките на мултимедийни продукти от филмите, телевизионните предавания и музикалните магазини iTunes.
  • Платежни услуги: Всеки път, когато използвате Apple Pay, Apple печели пари от транзакцията. Компанията предлага и кредитната си карта Apple Card, която носи приходи на Apple.

Тъй като Apple не разбива приходите си от услуги по отделни услуги, не можем да сме сигурни колко печели Apple например от абонаменти за Apple Music или от продажби на реклама, но вероятно Apple също така не посочва всичко, което групира в категорията си "Услуги". 

В допълнение към горепосоченото Apple генерира и приходи, които не са свързани с хардуера, от лицензионни споразумения и неща, наречени "споразумения за информационни услуги" (ISA). А Apple има едно много важно ISA, което може да представлява до 20 млрд. долара от годишните ѝ приходи от услуги: споразумението за търсене с Google.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии