
Заради митата върху филми: Уолстрийт със значителен спад в началото на борсовата търговия
Акциите на Netflix се сринаха
Какви действия ще предприемат компаниите?
За много големи компании митата стават все по-трудно предизвикателство. Внасянето на стоки в САЩ от европейски държави или Китай става скъпо за бизнеса. Това ще доведе до повишаване на цените за потребителите, тъй като марките и търговците на дребно ще трябва да увеличат цените, за да запазят печалбите си. Някои марки внасят по-малко стоки в САЩ, но въпреки това виждат как клиентите в други държави започват да избягват техните продукти, заради асоциацията с Америка. Ето, кои са някои от най-засегнатите компании.
Адидас
Адидас , която е базирана в Германия, предупреди във вторник, че цените на почти всички нейни продукти в САЩ ще се повишат при сегашните мита. „В момента не можем да произвеждаме почти нито един от продукти ни в САЩ, каза главният изпълнителен директор Бьорн Гулден пред Business Insider.
Амазон
В четвъртък в отчета си за приходите Амазон заяви , че е „маниакално фокусирана“ върху поддържането на ниски цени, дори при наличие на мита. Главният изпълнителен директор Анди Джаси посочи широкия избор от продукти на Амазон като предимство за потребителите, които искат да спестят пари или да търсят конкретен продукт. В платформата някои стоки се продават от трети лица. Повишаването на цените ще се определя и от тях, като търговци в сайта. Амазон отчете еднократни разходи от 1 милиард долара за първото тримесечие. Някои от таксите дойдоха, след като компанията внесе част от запасите си по-рано от планираното, за да намали разходите си за мита.
Кока-Кола
Ефектите от митата върху Кока-Кола са „управляеми“, заяви главният изпълнителен директор Джеймс Куинси. Много от съставките, използвани в напитката се доставят от местни производители и се внасят само някои материали, като например машини. Въпреки това тарифите и негативната реакция срещу САЩ оказват влияние върху компанията. Продажбите на Кока-Кола сред латиноамериканските потребители в САЩ и части от Мексико близо до границата със САЩ са намалели. Кока-Кола набляга на различни рекламна кампания в Мексико, като „Hecho en México“ или „Произведено в Мексико“. Целта е печелбата на компанията в конкретките региони да се въззърне.
Хасбро
Продажбите в индустрията за играчки са спаднали с едноцифрени суми. Митата биха могли да засегнат нетната печалба на Хасбро с между 60 и 180 милиона долара през 2025 година, каза главният изпълнителен директор. Много от играчките на Hasbro се произвеждат в Китай или други страни. Компанията произвежда и настолни игри, като „Монополи“, много от които се създават именно в САЩ.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Акциите на Netflix се сринаха
Служителите ще получат възможно най-голямо обезщетение
Можете ли да отседнете там?