
MEDIA PLAY 2025 се завръща в София през април месец
bTV Media Group е медиен партньор на събитието
Идеята е била тайната да бъде продадена на Pepsi
От PepsiCo осуетили дръзка схема през 2006 г., когато служител на Coca-Cola се опитал да продаде фирмени търговски тайни за 1,5 милиона долара. Вместо да се възползва от офертата, Pepsi предупредил Coca-Cola, задействайки разследване на ФБР, което доведе до множество арести и присъди.
Мозъкът зад заговора е Джоя Уилямс, изпълнителен асистент в Coca-Cola, печелеща 50 000 долара годишно. Чувствайки се подценена и малтретирана в позицията си, Уилямс измисли план да спечели от достъпа си до чувствителна информация. Тя привлича двама съучастници, Ибрахим Димсън и Едмънд Духани, и заедно те крадат поверителни документи и мостра от нова напитка Coca-Cola, която все още е в процес на разработка. Тяхната цел? Да продадат тайната рецепта на Pepsi, най-яростният конкурент на Coca-Cola, срещу 1,5 милиона долара.
Coca-Cola не губи време да докладва на ФБР и организира спецоперация за залавяне на виновниците в престъплението. Агент под прикритие, представящ се за изпълнителен директор на Pepsi, урежда среща с Димсън на международното летище Хартсфийлд-Джаксън в Атланта. При сделката Димсън предава откраднатите документи и пробната напитка срещу авансово плащане от 30 000 долара, а останалата част трябва да бъде предадена по-късно. ФБР действа бързо и арестува Уилямс, Димсън и Духани на 5 юли 2006 г.
Тримата са обвинени в сериозни престъпления, като кражба на търговски тайни, с възможни присъди до 30 години затвор.
Правните последици бяха бързи и тежки. В последвалия процес Уилямс беше осъдена за заговор и осъдена на осем години зад решетките. Димсън и Духани избраха да се признаят за виновни, като получиха присъди съответно от пет и две години. Прокурорите изградиха солидно дело, използвайки подслушани телефонни разговори и записи от видеонаблюдение, които заснеха как Уилямс взима поверителни материали от офисите на Coca-Cola.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
bTV Media Group е медиен партньор на събитието
Заплатите се увеличават с 15%, считано от 1 март
Какво представляват "ключовете за достъп"?