1 USD
1.85951 BGN
Петрол
73.95 $/барел
Bitcoin
$101,569.0

Тези дестинации продават въздух на туристите

Свят

Колко струва консервирания въздух?

 

Кутии с местен въздух могат да се намерят на десетки места по света – от швейцарските Алпи до остров Ман. Но наистина ли някой би си купил „въздух“ като сувенир? 

  • Веднъж отворен, бурканът може да бъде използван като ваза
  • Кутии с въздух се продават в различни туристически дестинации

Италианската иновация – въздух от езерото Комо 

В лятната гореща точка на Италия, езерото Комо, туристите имат богат избор от сувенири. Но едва ли консервиран въздух е първото, което им хрумва. Въпреки това, местна маркетингова агенция представя точно такъв продукт, съобщават от Euronews. 

Тази кутия съдържа, както твърдят създателите ѝ, 21% кислород, 0.93% аргон, 0.04% въглероден диоксид и малки количества азот и неон, уловени от брега на езерото. „Идеята беше да капсулираме въздуха на езерото в буркан, който след това може да се носи по света,“ обяснява Даниеле Абагнале, куратор на проекта. 

Веднъж отворен, бурканът може да бъде използван като ваза или поставка за химикалки и е напълно рециклируем. Но при цена от около 10 евро, този продукт изглежда като чисто маркетингов трик. 

Историята на въздуха в кутии 

Тази идея не е нова. През 20-ти век, след Втората световна война, италианецът Дженаро Чиараволо изобретява „Aria di Napoli“ – консервиран въздух от Неапол. Чиараволо рециклира празни консерви от храна, раздадени от американските войски, като ги пълни с въздуха на града. 

Неговото творение не е просто сувенир – то е социално изявление и символ на изобретателността. Внукът на Чиараволо продължава традицията, като през 1970 г. представя „изпържен въздух от Милано“ и „свещен въздух от Рим“ на Венецианското биенале. 

Сувенир или шега? 

Днес кутии с въздух се продават в различни туристически дестинации. На остров Ман въздухът струва 20 евро и обещава да облекчи стреса и носталгията. В Китай въздухът от Алтай е описан като „опияняващ“. Други компании добавят хумористичен елемент – въздух от Токио, например, съдържа „10% от места като кръстовището Шибуя и рибния пазар Цукиджи“. 

Но тази мания не е лишена от критика. Спорове за автентичността на въздуха – като случая с корнуолския въздух, уловен в Девън – и етичните въпроси за производството на ненужни опаковки поставят под въпрос стойността на тези сувенири. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст