1 USD
1.89923 BGN
Петрол
80.6 $/барел
Bitcoin
$102,714.0

"Синият" понеделник: Защо бизнесите го използват за реклама?

Свят

"Синият понеделник" се е превърнал в нещо като "черен петък"

Днес е най-депресиращият ден в годината или така наречения "син" понеделник. След дългите празници много хора се чувстват уморени и нервни. Според психолозите това е най-депресиращия ден в годината заради студеното време, натрупаните дългове, липсата на слънчева светлина. Но ето как бизнесът се възползва от лошото настроение на хората, за да вдигне продажбите си.

  • "Синият" понеделник е най-депресиращият ден в годината 
  • "Синият понеделник" се е превърнал в нещо като "черен петък"
  • Терминът  е въведен през 2005 г.

Какво е "син" понеделник? 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Терминът "син понеделник" е въведен през 2005 г. от британски психолог, съобщава нидерландското издание Weeronline, цитирано от БТА. Според него понеделникът от последната пълна седмица на януари е денят, в който повечето хора се чувстват тъжни и отчаяни. Депресията се дължи на това, че много от плановете, които хората са си направил около Нова година, са се провалили. Дните са все още мрачни, а понеделник е първият работен ден от седмицата, което допринася за неприятните емоции. Откакто през 1906 г. са започнали измерванията на броя на часовете слънчево греене, до 2025 г. е имало общо 34 мрачни "сини" понеделници.

Как бизнесът се възползва?

Снимка: iStock

Междувременно светът на рекламата използва този ден, за да предлага отстъпки или да рекламира продукти, което кара хората да се чувстват по-щастливи. Така "синият понеделник" се е превърнал в нещо като "черен петък".

Емоционалните състояния играят ключова роля във вземането на решения на потребителите. Мрачното настроение може да поддтикне купувача към продукти или услуги, които обещават усещане за комфорт, щастие или бягство. Няколко ключови фактора допринасят за промененото потребителско поведение, наблюдавано в "синия" понеделник. Те включват:

  • Повишено желание за продукти за подобряване на настроението: Има забележим ръст в интереса към продукти, за които се смята, че повишават щастието или осигуряват комфорт, като комфортна храна, уелнес продукти и развлекателни услуги.
  • Повишена чувствителност към положителни послания: Потребителите са по-възприемчиви към кампании, които предлагат надежда, позитивност или хумор, което прави идеалното време за марките да покажат своята по-лека, по-емпатична страна.
  • По-голяма чувствителност към сделки и промоции: Следпразничната финансова криза прави базираните на стойност промоции особено привлекателни, тъй като потребителите търсят начини да облекчат финансовия мрак на сезона.

Стратегиите по време на "синия" понеделник разкриват множество подходи, които брандовете са възприели, за да повдигнат настроението на аудиторията си. Един забележителен пример е водеща туристическа компания, която се възползва от мрачното настроение на хората по време на "синия" понеделник, като стартира кампания, предлагаща специални отстъпки за ваканционни пакети. Това не само задейства желанието на потребителя за нещо, което да очаква с нетърпение, но и позиционира марката като нещо позитивно в иначе мрачното време.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст