
Цветята на сватбата на Джеф Безос струват 45 години труд на служител в Amazon
Според Forbes, цената на тържеството, възлиза на над 20 милиона долара
"Синият понеделник" се е превърнал в нещо като "черен петък"
Днес е най-депресиращият ден в годината или така наречения "син" понеделник. След дългите празници много хора се чувстват уморени и нервни. Според психолозите това е най-депресиращия ден в годината заради студеното време, натрупаните дългове, липсата на слънчева светлина. Но ето как бизнесът се възползва от лошото настроение на хората, за да вдигне продажбите си.
Какво е "син" понеделник?
Терминът "син понеделник" е въведен през 2005 г. от британски психолог, съобщава нидерландското издание Weeronline, цитирано от БТА. Според него понеделникът от последната пълна седмица на януари е денят, в който повечето хора се чувстват тъжни и отчаяни. Депресията се дължи на това, че много от плановете, които хората са си направил около Нова година, са се провалили. Дните са все още мрачни, а понеделник е първият работен ден от седмицата, което допринася за неприятните емоции. Откакто през 1906 г. са започнали измерванията на броя на часовете слънчево греене, до 2025 г. е имало общо 34 мрачни "сини" понеделници.
Как бизнесът се възползва?
Междувременно светът на рекламата използва този ден, за да предлага отстъпки или да рекламира продукти, което кара хората да се чувстват по-щастливи. Така "синият понеделник" се е превърнал в нещо като "черен петък".
Емоционалните състояния играят ключова роля във вземането на решения на потребителите. Мрачното настроение може да поддтикне купувача към продукти или услуги, които обещават усещане за комфорт, щастие или бягство. Няколко ключови фактора допринасят за промененото потребителско поведение, наблюдавано в "синия" понеделник. Те включват:
Стратегиите по време на "синия" понеделник разкриват множество подходи, които брандовете са възприели, за да повдигнат настроението на аудиторията си. Един забележителен пример е водеща туристическа компания, която се възползва от мрачното настроение на хората по време на "синия" понеделник, като стартира кампания, предлагаща специални отстъпки за ваканционни пакети. Това не само задейства желанието на потребителя за нещо, което да очаква с нетърпение, но и позиционира марката като нещо позитивно в иначе мрачното време.
Според Forbes, цената на тържеството, възлиза на над 20 милиона долара
Компаниите са топ 100 в Централна и Източна Европа
Над 108 000 домакинства в Румъния са сменили доставчиците си на електроенергия през юни