Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Това е голям спад за бранда, който при последната си продажба преди шест години струваше четири пъти повече
Британската марка за козметика The Body Shop е продадена за 207 млн. паунда, съобщава BBC.
Това е голям спад за бранда, който при последната си продажба преди шест години струваше четири пъти повече.
Бразилската козметична група Natura заяви, че продава веригата, "за да опрости и преориентира дейността си".
Марката, която присъства в 70 държави, вече три пъти е сменяла собственика си, откакто беше продадена от основателката Анита Родик през 2006 г.
The Body Shop, основана през 1976 г., първоначално се отличаваше с етичната си позиция. Родик води кампании срещу опитите с животни и по социални въпроси.
Основните продукти на The Body Shop включват скраб за тяло, парфюм с бял мускус и душ-гелове с аромат на плодове и изцяло натурални съставки.
Но някои лоялни клиенти смятат, че решението на Дейм Анита да продаде компанията на L'Oreal за 652 млн. паунда през 2006 г. е предателство спрямо етичните ѝ ценности. След това през 2017 г. L'Oreal продаде фирмата на бразилския гигант в областта на красотата Natura за 880 млн. паунда.
Новият собственик, глобалната група за частен капитал Aurelius, инвестира в модни и спортни марки в Обединеното кралство, включително Footasylum.
Иън Бикли, главен изпълнителен директор на The Body Shop, заяви, че продажбата ще позволи на компанията да започне "нова глава".
Под собствеността на Натура The Body Shop промени дизайна на магазините си и въведе услуга за зареждане, но не успя да подобри финансовото си състояние.
Анализаторът Катрин Шътълуърт обвини за това "липсата на иновации" и "догонването на други играчи на пазара".
Успехите на The Body Shop се подобриха по време на пандемията, тъй като хората се поглезиха у дома, но търсенето намаля след настъпването на кризата с разходите за живот, каза Таш Ван Боксел, анализатор в GlobalData.
В допълнение към покупната цена Natura ще получи 90 млн. паунда от приходите на The Body Shop през следващите пет години.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб