Най-тясната къща в Ню Йорк се продава за 4 млн. долара - ето колко е голяма
Домът предлага три спални, две пълни бани и четири камини на дърва
Средната възраст на американските бизнес лидери е близо 60 години
Бейби бумърите са поколението, което трудно се отдръпва от работата, домовете и политическите позиции, което оказва значително въздействие върху милениалите и поколението Z. Това поколение е от около 76 милиона души, родени между 1946 и 1964 г., което е формирало американското общество от детството си през 50-те години до зрелостта си през 80-те. Въпреки че влиянието им леко намалява, те все още не навлизат плавно в „златните си години“.
Средната възраст на американските бизнес лидери е близо 60 години, а много от изпълнителните директори, включително бивши ръководители на Disney и Starbucks, се връщат на ключови позиции. В Сената средната възраст е 65 години, а последните президенти на САЩ са от поколението на бейби бумърите. Те също така контролират значителна част от богатството и продължават да доминират в Холивуд – примери като Том Круз, Джордж Клуни и Брад Пит демонстрират, че старите звезди все още имат силна позиция, предава Business Insider.
Продължителността на живота е значителен фактор, който позволява на бейби бумърите да остават активни по-дълго. През 1950 г. средната продължителност на живота в САЩ е била 68 години, а сега е 79. Това удължава жизнените етапи: хората се женят по-късно, имат деца и купуват жилища по-късно, а старшите поколения продължават да работят и да живеят в домовете си по-дълго. Пенсионирането стана по-несигурно и финансовите стимули от социалното осигуряване често насърчават хората да отлагат прекратяването на професионалната си кариера.
Бейби бумърите остават активни в бизнеса, често запазвайки висши позиции дълго след типичната пенсионна възраст. Липсата на планиране на наследяването от страна на бордовете и ръководствата води до забавяне на промяната и създава трудности за младите лидери. Този проблем се прехвърля и в политиката, където много лидери са на 60, 70 или дори 80 години, като това понякога затруднява адаптацията към новите технологии и културните промени.
Жилищният пазар също показва сблъсък между поколенията. Много бейби бумъри се противопоставят на продажбата на домовете си и на придвижването към по-малки жилища, което затруднява младите купувачи. Те разполагат с финансово предимство, често плащат в брой и инвестират в жилища значително повече от милениалите и поколението X. Тази динамика води до напрежение, но и до необходимост от организирано предаване на ресурсите и властта към младите.
Въпреки че бейби бумърите трудно се отказват от позициите си, това също е отражение на демографските промени и по-дългия живот на хората. Те могат да предложат важни уроци за младите поколения относно финансовото планиране, кариерата и активния начин на живот. По същия начин, младите биха могли да проявят повече разбиране към по-възрастните и да се научат на баланс между работа и личен живот – принцип, който днес е особено ценен.
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Домът предлага три спални, две пълни бани и четири камини на дърва
Алтман вижда бъдеще, в което AI ще трансформира ежедневието
Защо е толкова скъпо то?