
Ползването на ChatGPT води до затъпяване, показва проучване
ChatGPT може с времето да притъпи паметта, критичното мислене и мозъчната активност
Пътуването до Германия ще отнема около пет часа
Eurostar обеща да пусне директни влакове от Обединеното кралство до Германия и Швейцария като част от усилията си да устои на нарастващата конкуренция и на интереса на потенциални съперници към депото й в Лондон, съобщи The Guardian.
Главният изпълнителен директор на оператора на влакове през Ла Манш, Гуендолин Казенав, заяви, че няма съмнение относно старта на директните линии в началото на 30-те години на този век – въпреки предишни неуспешни опити за свързване на Лондон с Франкфурт.
От компанията посочват, че условията вече са „подходящи“ и Eurostar е готова за „нова златна ера на устойчиви международни пътувания“. В тази връзка тя потвърждава плановете си за закупуване на до 50 нови влака.
През миналата година броят на пътниците на Eurostar е нараснал с 5%, а няколко други компании вече са заявили намерение да оспорят монопола й върху жп услугите между Великобритания и Франция.
Железопътният регулатор – Службата за железници и пътища (ORR) – е заявил, че в депото в Лондон има място само за още един оператор или за разширяване на дейността на самия Eurostar. Затова ORR е поискала от Eurostar и потенциалните й конкуренти да представят предложения за използване на пространството в депото Temple Mills в източен Лондон. Решението се очаква по-късно тази година.
Сред желаещите да навлязат на пазара е и групата Virgin на сър Ричард Брансън, която планира услуга с 12 влака през Ла Манш. Сходен проект подготвя и британският стартъп Gemini Trains, ръководен от лорд Бъркли, член на Лейбъристката партия. Интерес проявява и италианската държавна железопътна компания FS Italiane, която обмисля съвместно предприятие с испанската фирма Evolyn.
Eurostar настоява, че в съществуващото депо няма достатъчно място – особено ако бъдат реализирани нейните планове за разширяване. Компанията е изразила готовност да съфинансира изграждането на ново депо, но също така призовава британското правителство да изготви „ясна национална стратегия за подкрепа на международния железопътен транспорт“.
Основната цел на компанията е пускането на директни влакове от Лондон до Франкфурт и Женева. Пътуването до германския финансов център ще отнема около пет часа, а до швейцарската дестинация – около 20 минути повече.
Eurostar подчертава, че интензивният въздушен трафик по тези маршрути свидетелства за сериозно търсене, а много пътници – както бизнес, така и туристически – биха предпочели устойчивия вариант с влак. Новото поколение влакове ще бъде съобразено с техническите изисквания на различните държави и способно да обслужва по-дълги маршрути.
В същото време от компанията предупреждават, че създаването на новите връзки ще изисква преодоляване на редица предизвикателства – включително осигуряване на граничен контрол, подходяща инфраструктура на гарите и включване в разписанията.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
ChatGPT може с времето да притъпи паметта, критичното мислене и мозъчната активност
Компанията губи над 1 млрд. на месец