Топ 5 защитени професии от държавата за 2024/2025
В кои професии има най-малко кадри?
Това остава най-безопасният вид транспорт
2023 г. е била най-безопасната година за летене, установи Международната асоциация за въздушен транспорт. Според организацията миналата година е била "най-добрата в историята" по отношение на безопасността на полетите, съобщава Business Insider.
Годишният доклад за безопасност на търговската група, потвърждава, че летенето е най-безопасният вид транспорт. В него се констатира, че средно един човек би трябвало да лети всеки ден в продължение на 103 239 години, преди да преживее инцидент с фатален край.
Според IATA през 2023 г. е имало само един фатален инцидент - катастрофа с вътрешен полет в Непал, при която са загинали 68 пътници и четирима души екипаж. Тъй като това е бил турбовитлов самолет, това означава, че през годината никой не е загинал при инцидент с пътнически самолет.
Дори при 17% увеличение на броя на полетите в сравнение с предходната година, броят на произшествията намалява. IATA установи, че през миналата година е имало един инцидент на всеки 1,26 милиона полета в сравнение с петгодишната средна стойност от един на всеки 880 000.
Миналата година също така не е имало загуби на корпуса на пътнически самолети, което означава, че самолетът е повреден непоправимо. Но надеждите да се повтори тази година приключиха само два дни след началото на 2024 г.
Самолет Airbus A350 на Japan Airlines се запали на пистата на летище Ханеда в Токио на 2 януари. Той се сблъска със самолет на бреговата охрана, който доставяше доставки за жертвите на неотдавнашното земетресение.
Никой не е загинал в самолета A350, тъй като всички 379 души са били евакуирани, но петима души са загинали в самолета на бреговата охрана.
Три дни след това се случва експлозията в Alaska Airlines. Самолет Boeing 737 Max 9 губи панел във въздуха, което води до неконтролируема декомпресия, поради което са използвани кислородни маски. След 20 минути самолетът се връща на международното летище в Портланд, като никой не е сериозно ранен.
Инцидентът повдигна сериозни въпроси относно процесите за контрол на качеството на Boeing.
В своя предварителен доклад Националният съвет за безопасност на транспорта заяви, че самолетът, доставен само 66 дни по-рано, е напуснал завода на Boeing без болтове, предназначени за закрепване на панела на вратата.
"Двата инцидента през първия месец на 2024 г. показват, че макар летенето да е сред най-безопасните дейности, които човек може да извършва, винаги има какво да се подобри", заяви Уили Уолш, генерален директор на IATA.
"Това е, което сме правили през цялата си история. И ще продължим да правим полетите все по-безопасни", добави той.
В кои професии има най-малко кадри?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии