Ясна е причината за откъсването на панела на Boeing 737 MAX

След инцидента Федералната авиационна администрация на САЩ приземи 171 самолета Boeing 737 MAX 9

Според предварителния доклад на американските следователи, който предоставя първия официален поглед върху това как се е случил инцидентът с панела на вратата, който отлетя от самолета Boeing 737 MAX 9 по време на полет на 5 януари, изглежда е бил без четири ключови болта, съобщава Reuters. 

Законодателите поискаха отговори на въпроса какво е довело до отпадането на панела от чисто нов самолет на Alaska Airlines, което се превърна в криза на безопасността и репутацията на Boeing. 

Снимка: Reuters

"Каквито и крайни заключения да бъдат направени, Boeing носи отговорност за случилото се. Събитие като това не трябва да се случва на самолет, който напуска нашата фабрика", заяви в изявление главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун. "Ние просто трябва да се справим по-добре за нашите клиенти и техните пътници." 

След инцидента Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) приземи 171 самолета Boeing 737 MAX 9, повечето от които се експлоатират от американските превозвачи United Airlines и Alaska Airlines  за извършване на проверки. Тези самолети получиха разрешение да се върнат в експлоатация в края на януари и почти всички вече летят. 

Снимка: Reuters

Докладът на Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ (NTSB) се фокусира върху това как панелът, монтиран в този модел MAX 9 вместо допълнителен изход, е могъл да се отдели от самолета. Таблото се придържа от четири болта и след това се обезопасява чрез "стоп фитинги" на 12 различни места отстрани на таблото и рамката на вратата.

Представителят Рик Ларсен, водещият демократ в комисията, която наблюдава FAA, заяви, че "невъзможността да се монтират отново болтове на критичен за безопасността компонент на този самолет 737 MAX 9 е сериозна грешка, която сигнализира за по-големи пропуски в контрола на качеството, които трябва да бъдат отстранени".

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст