Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Точно този бургер се превърна особен интерес за икономистите
„Индексът „Биг Мак“ е създаден през 1986 г. от The Economist и служи като начин да се измери дали цената на долара спрямо останалите валути по света е на обичайната си стойност. За тази цел се използва цената на „Биг Мак“ в САЩ като точка за сравнение.
Тъй като „Биг Мак“ е напълно стандартизиран продукт в целия свят, аргументът е, че той трябва да има еднаква относителна цена във всяка страна. Следователно разликите в цената на „Биг Мак“, изразени в щатски долари, отразяват разликите в покупателната способност на всяка валута.
Средната цена за най-емблематичния сандвич на McDonald’s в САЩ през 2024 г. според данните на Statista се оценява на 5,69 долара, докато през предходната година беше 5,15 долара, или близо 25% повече от ерата преди пандемията, показва новото проучване.
Цената на емблематичния бургер варира от щат до щат.
Предполагаме, обаче, че по-интересни ще ви бъдат цените у нас и в Европа. Според проучването средната цена на „Биг Мак“ в ЕС е 6,06 долара.
10,40 лв. (5,20 долара) Толкова са ви нужни да си купите този вид сандвич в България. През минлата година цената в България според данните е била 3,56 долара (6,52 лв.)
Най-скъпият „Биг Мак“ през юли 2024 г. е в Швейцария - 8,07 долара за разлика от миналата година, когато беше 7,75 долара. Останалите места с цени в горната страница са Уругвай – 7,07 долара и Норвегия 6,77 долара.
Най-евтиният „Биг Мак“ можете да си поръчате в Тайван – 2,46 долара и още 53 държави.
Колкото до съседните на България държави, цената в Румъния е 3,53 долара, а в Турция – 4,68 долара.
Цената в разтърсваните от войни Украйна и Израел е съответно 2,94 долара и 4,52 долара.
От създаването си преди 55 години бургерът е пуснат в повече от 38 000 McDonald’s по света – като „Биг Мак“, в крайна сметка, се превърна особен интерес за икономистите.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб