Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Сделката е най-голямата в индустрията за луксозни стоки тази година
Том Форд – дизайнер, филмов режисьор, колекционер на изкуство и провокатор в света на модата – вече може да добави още едно признание към своя списък - милиардер. Във вторник компаията Estée Lauder обяви, че ще купи неговата компания в сделка на обща стойност 2,8 млрд. долара.
Сделката е най-голямата в индустрията за луксозни стоки тази година. Това се случва, в момент, когато марките от висок клас търсят нови пътища за растеж, тъй като бизнесът в Китай – някогашният двигател на бизнеса с луксозна красота – стана по-труден на фона на пандемичните ограничения.
61-годишният Форд ще остане с марката до края на 2023 г., но каква роля ще поеме след това, все още не е ясно.
Казвайки, че „не може да бъде по-щастлив“, Форд добави за Estée Lauder в изявление: „Те са изключителен партньор от първия ден на създаването на компанията и съм развълнуван да ги видя в следващата глава от историята на развитието на марката Tom Ford.”
Придобиването беше продиктувано от силата на бизнеса за красота на Tom Ford, който включва парфюми, козметика и грижа за кожата и за който Estée Lauder има дългогодишно лицензионно споразумение. Ароматите от висок клас на Tom Ford, които включват Black Orchid и Tuscan Leather, се продават за между 200 и 300 лв. и редовно попадат в списъците на бестселъри.
Сделката ще вкара дрехите в бизнеса на Estée Lauder, която до сега беше строго фокусирана върху красотата, с портфолио от марки, които включват La Mer, Bobbi Brown и Clinique.
Estée Lauder, която ще плати 2,3 млрд. долара, ще финансира сделката чрез комбинация от заем и 300 милиона долара отложени плащания. Marcolin, италианската група, която притежава лиценза за очила Tom Ford, ще плати 250 млн. долара на Estée Lauder, когато сделката приключи.
Estée Lauder съобщи този месец, че продажбите в Азия са намалели поради стриктната пандемична политика в региона. По-ниският растеж в Китай също принуди компанията да намали финансовата си прогноза за следващата година. Акциите на компанията се понижиха с около 40% тази година.
Парфюмите се превърнаха във фокус за Estée Lauder, особено след като индустрията на премиум парфюмите претърпя неочакван скок по време на пандемията, като купувачите започнаха да търсят дребни луксозни продукти.
Последните парфюмни придобивания на Estée Lauder включват марките Frédéric Malle, Kilian и Le Labo. Въпреки че всяка година се пускат стотици аромати, хит като Chanel No. 5 или Mugler’s Angel може да бъде двигател на финансите на марката, благодарение на високите маржове на печалба, свързани с аромата, чиято привлекателност не е специфична за сезона.
Estée Lauder каза, че нетните продажби на Tom Ford са нараснали с близо 25% през последната фискална година, която приключи през юни.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови