
Министерството на финансите пласира нов дълг за 300 млн. лева
Отчетената на аукциона среднопретеглена годишна доходност e в размер на 3,06%
Градът, който каза "не" на жълтото лого
Златните арки на McDonald’s са сред най-разпознаваемите символи в света. Независимо къде се намирате, от Лондон до Токио, логото на веригата бързо сигнализира за познатото меню и добре познатия бранд. Ето защо би било напълно логично да предположим, че емблематичният жълт цвят е универсален за всички обекти на McDonald’s. Но това не е съвсем вярно.
Има едно място на планетата, където тези прочути арки не са златни. Те са... сини. Седона, Аризона, малък град, известен със зашеметяващата си природа и червените скали, е единственото място в света, където логото на McDonald’s е в тюркоазен цвят. И да, това е официално одобрено от централата на компанията.
Историята започва през 1998 г., когато местен предприемач пожелава да отвори клон на веригата в града. Но при първоначалните планове възниква проблем: яркожълтите арки се оказват твърде натрапчиви спрямо естествения пейзаж на Седона. Градските власти преценяват, че традиционното лого би нарушило визуалната хармония на региона - пустинна среда, обрамчена с червени скали и земни тонове.
Решението? Компромис. Вместо обичайния златист цвят, логото е боядисано в мек тюркоазено-син оттенък, който се съчетава с архитектурата на близкия търговски център. Освен това табелата е значително по-ниска от стандартните за McDonald’s – още едно изискване, наложено от местните регулации.
Тази необичайна визуална промяна привлича вниманието на хиляди туристи, които не пропускат възможността да се снимат пред уникалното лого. Мнозина дори наричат мястото „най-красивият McDonald’s в света“.
Оказва се, че Седона не е напълно сама в борбата срещу корпоративната естетика. В Париж и Брюксел, например, също могат да се видят бели арки в някои обекти. Но все пак, именно тюркоазеното лого в Седона остава единствено по рода си в глобален мащаб.
Интересно е, че McDonald’s, компания, известна със строг контрол над своята идентичност, е била готова да направи подобна отстъпка. Дали биха постъпили по същия начин и днес? С нарастващата тенденция брандовете да експериментират с дизайна си, може би не е изключено да видим още вариации в бъдеще.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Отчетената на аукциона среднопретеглена годишна доходност e в размер на 3,06%
Едно зареждане на стандартна батерия от 75 kWh ще достига 56 лв
49% от респондентите споделят, че получават до 1000 евро