1 USD
1.81146 BGN
Петрол
72.44 $/барел
Bitcoin
$82,652.8

McDonald's измести Starbucks и стана най-скъпата верига заведения в света

Свят

През 2024 г. стойността на McDonald’s се е увеличила с 40,5 милиарда долара

McDonald’s се превърна в най-скъпата верига заведения в света, след като измести Starbucks от челното място за първи път от десетилетие, предаде Quartz, цитирайки данни на Brand Finance.

Известната марка кафе доминираше в класацията от 2016 г. насам. През 2024 година обаче отчете рязък спад в продажбите си от 36%, падайки до 38,8 милиарда долара. Стойността на McDonald’s за същия период се е увеличила със 7% до 40,5 милиарда долара.

Скорошните ходове на двете вериги изиграха ключова роля за техния възход и спад. Данните на Brand Finance показват, че спадът на Starbucks се дължи на влошаване на основни показатели за силата на марката както в САЩ, така и в Китай, особено в категории като „репутация“ и „препоръка“. Това отразява ниски очаквания от страна на клиентите, нарастващо недоволство и в крайна сметка – спад в продажбите.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

В същото време McDonald’s предприе стратегически промени в дейността си, макар и не без предизвикателства. Най-сериозният проблем беше епидемията от ешерихия коли в края на миналата година, която принуди веригата да стартира план за възстановяване на стойност 100 милиона долара.

Оттогава гигантът залага на агресивен маркетинг. По-рано този месец компанията реорганизира екипа си в три отдела, фокусирани върху успеха в категориите говеждо, пилешко и напитки. Новите продуктови предложения, като McCrispy и Chicken Big Mac, както и скорошни промоции – включително завръщането на Shamrock Shake и промоционалното $5 меню – допринесоха за увеличаване на клиентския трафик.

Промоцията с колекционерска чаша също се оказа хит, като някои екземпляри се препродават за до 100 долара в eBay.

От друга страна, Starbucks продължава да се сблъсква с предизвикателства под ръководството на новия си изпълнителен директор Брайън Никол, който се стреми да върне кафе гиганта към предишната му слава. Наскоро компанията отчете четвърто поредно тримесечие на спад в продажбите, особено в Китай – втория по големина пазар за Starbucks.

Въпреки това, Starbucks е на път да се върне в играта. Като част от стратегията на Никол „Обратно към Starbucks“ (Back to Starbucks), компанията намали менюто си с 30% и обеща да сервира кафе за под четири минути.

Starbucks също премахна допълнителните такси за алтернативи на млечните продукти и върна телевизионните реклами, баровете за овкусяване и контактите за зареждане на устройства.

В началото на март Никол отправи строго послание към корпоративните служители, призовавайки ги да увеличат усилията си и да поемат повече отговорност за финансовото представяне на Starbucks, след като компанията съкрати 1 100 работници.

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук