
Тест на германска космическа ракета завърши с експлозия
Ракетата експлодира след 40 секунди във въздуха
През 2024 г. стойността на McDonald’s се е увеличила с 40,5 милиарда долара
McDonald’s се превърна в най-скъпата верига заведения в света, след като измести Starbucks от челното място за първи път от десетилетие, предаде Quartz, цитирайки данни на Brand Finance.
Известната марка кафе доминираше в класацията от 2016 г. насам. През 2024 година обаче отчете рязък спад в продажбите си от 36%, падайки до 38,8 милиарда долара. Стойността на McDonald’s за същия период се е увеличила със 7% до 40,5 милиарда долара.
Скорошните ходове на двете вериги изиграха ключова роля за техния възход и спад. Данните на Brand Finance показват, че спадът на Starbucks се дължи на влошаване на основни показатели за силата на марката както в САЩ, така и в Китай, особено в категории като „репутация“ и „препоръка“. Това отразява ниски очаквания от страна на клиентите, нарастващо недоволство и в крайна сметка – спад в продажбите.
В същото време McDonald’s предприе стратегически промени в дейността си, макар и не без предизвикателства. Най-сериозният проблем беше епидемията от ешерихия коли в края на миналата година, която принуди веригата да стартира план за възстановяване на стойност 100 милиона долара.
Оттогава гигантът залага на агресивен маркетинг. По-рано този месец компанията реорганизира екипа си в три отдела, фокусирани върху успеха в категориите говеждо, пилешко и напитки. Новите продуктови предложения, като McCrispy и Chicken Big Mac, както и скорошни промоции – включително завръщането на Shamrock Shake и промоционалното $5 меню – допринесоха за увеличаване на клиентския трафик.
Промоцията с колекционерска чаша също се оказа хит, като някои екземпляри се препродават за до 100 долара в eBay.
От друга страна, Starbucks продължава да се сблъсква с предизвикателства под ръководството на новия си изпълнителен директор Брайън Никол, който се стреми да върне кафе гиганта към предишната му слава. Наскоро компанията отчете четвърто поредно тримесечие на спад в продажбите, особено в Китай – втория по големина пазар за Starbucks.
Въпреки това, Starbucks е на път да се върне в играта. Като част от стратегията на Никол „Обратно към Starbucks“ (Back to Starbucks), компанията намали менюто си с 30% и обеща да сервира кафе за под четири минути.
Starbucks също премахна допълнителните такси за алтернативи на млечните продукти и върна телевизионните реклами, баровете за овкусяване и контактите за зареждане на устройства.
В началото на март Никол отправи строго послание към корпоративните служители, призовавайки ги да увеличат усилията си и да поемат повече отговорност за финансовото представяне на Starbucks, след като компанията съкрати 1 100 работници.
Ракетата експлодира след 40 секунди във въздуха
В бъдеще основните задачи, изпълнявани от служители от поколението Z, ще бъдат извършвани от компютри
Ето кои са 20-те града с най-много зелени площи в света