Защо авиокомпании искат пътници да се качват на кантара?

Свят

Наскоро пътници бяха помолени да слязат от самолет, който вече бил твърде тежък

 

Пътниците, които летят с Korean Air, могат да бъдат помолени да се качат на кантара, преди да се качат на борда на самолета, информира CNBC.

Упражнението, което ще продължи около три седмици, се изисква по закон и се прилага за всички корейски превозвачи, заяви представител на Korean Air пред CNBC. Законът изисква от авиокомпаниите да претеглят пътниците и ръчния им багаж поне веднъж на пет години и е "от решаващо значение за безопасността на полетите", каза представител на компанията пред CNBC. 

Според местните медии съобщението е било посрещнато с отпор от страна на обществеността. Според авиокомпанията съобщението с подробна информация за измерването, което трябваше да започне на международното летище Gimpo, последвано от летище Incheon следващия месец, е било премахнато от уебсайта на авиокомпанията 

Разумно ли е да се претеглят пътниците?

"Определено не", казва Ванс Хилдерман, главен изпълнителен директор на компанията за авиационна безопасност Afuzion. Поне не за целите на безопасността, каза той.

"Ако сте в малък самолет Bombardier или Embraer и имаме 10 много затлъстели хора ... това може да доведе до малка разлика", казва той. 

Авиационният софтуер може да се адаптира към промените в теглото, плътността на въздуха и други фактори, поради което безопасността не е застрашена дори в ситуации, в които съставът на пътниците е нетипичен, като например полет рано сутринта с предимно бизнесмени, които обикновено тежат повече от средния пътник, каза той. 

Като цяло, значителното увеличение на теглото на пътник би било засенчено от теглото на горивото, товара и самия самолет, каза Хилдерман. "Горивото е 20 пъти повече от теглото на пътниците", каза той.

Но Шем Малмквист, инструктор в Колежа по аеронавтика към Техническия университет на Флорида, казва, че случайните тегловни проби са добра идея.

"Ние използваме средното тегло на пътниците, но хората стават много по-тежки", казва той. "Триста души, които тежат повече от средното тегло, могат да доведат до значително превишаване на теглото на самолета, а всички наши изчисления на експлоатационните характеристики - дължина на пистата, изкачване, преодоляване на препятствия, разстояния за кацане, възможности за надморска височина - всички те зависят от теглото, наред с други неща."

Хилдерман е съгласен, че хората стават все по-големи, но според него сега пътниците се различават и по други начини.

"Американците стават все по-тежки. Китайците също, корейците също", казва той. "Но също така летим и по-млади ... така че това всъщност компенсира увеличаването на теглото на средния човек." 

Проучване, публикувано през 2019 г. в Journal of Transport & Health, установи, че в регионите с по-висока степен на разпространение на затлъстяването "може да започнат да се наблюдават значително нарушени нива на безопасност, ако тенденциите за увеличаване на теглото продължат". 

Хосе Силва, доцент в Училището по инженерни науки към австралийския университет RMIT и един от авторите на проучването, заяви пред CNBC, че според него авиокомпаниите не желаят да претеглят пътниците поради деликатния характер на темата.

"Липсва и разбиране за ползите за безопасността, които биха могли да се получат, ако има по-точни средства за установяване на теглото на пътниците, вместо да се разчита на стандарти", каза той.

Къде авиокомпаниите претеглят пътниците?

Air New Zealand претегли пътниците през юни по причини, свързани с безопасността и горивната ефективност.

Finnair е направила същото през 2017 г., а Hawaiian Air е провела множество процеси за претегляне на пътниците по време на полети между Хонолулу и Американска Самоа. (Според Ройтерс вече несъществуващата Samoa Air е таксувала пътниците според теглото им).

В Европа, където превозвачите следват разпоредбите на Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (EASA), ситуацията е различна.

През 2008 г. и 2009 г. EASA претегли близо 23 000 пътници и установи, че средното тегло на пътниците се е увеличило с 3 до 5 килограма (6,6 до 11 фунта). В последващ доклад, публикуван през 2022 г., се констатира, че средното тегло на пътниците се е увеличило леко от 2009 г. насам - средно 82 кг за мъжете и 68 кг за жените.

Периодичните оценки на теглото - на пътниците и другите предмети на борда - могат да помогнат на авиокомпаниите да определят дали оценките на теглото все още са точни, за да компенсират количеството на товара, който превозват, каза Хилдерман.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст