Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Делът на бизнес дамите у нас се увеличава
Да си жена предприемач в България се различава единствено по това, че жените обичаме да правим нещата с душа и сърце и след това мислим за монетизирането.
Това каза в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст Десислава Авджиева, зам.-председател на Асоциацията на жените предприемачи в България.
Дамите започват предприемаческа дейност, провокирани от някакви хобита или интереси, в които обаче виждат и бизнес възможности. Статистиката на НСИ сочи, че през последните години делът на бизнес дамите в България се увеличава, като над 30% от предприемачите у нас са от нежния пол.
Основните сектори, в които развиват дейност, са потребителските услуги, следвани от изкуства и дизайн, както и от търговия на дребно, а сред основните фактори, които ги мотивират да започнат нещо свое, е подкрепата на различни каузи.
„Дамите изпълняват множество роли в съвременното общество – те отглеждат и възпитават деца, грижа се за семейства и домакински задължения, поддържат визия и външен вид, участват в различни бизнес проекти, развиват собствени идеи и трябва да лавират между работа и лично време“, обяснява Десислава, която консултира жените за начина, по който могат да намерят баланса.
За доста дами тази задача е изключително трудна, но успехът се крие в доброто разпределение на времето и в проява на отношение към всичко, което правим. Свободното време също е част от графика – ако не го приемем като важен ангажимент, ще бъде трудно да го постигнем, смята тя.
Да си предприемач и да работиш сам за себе си е огромно предизвикателство – избираш този път, но трябва да знаеш защо си направил съответния избор.
„Бизнесът дава, бизнесът взима – опаковката изглежда по един начин, съдържанието е друго“, казва Десислава.
Самата тя започва да обръща повече внимание на себе си след като изпада в бърнаут или в т.нар. състояние на професионално прегаряне.
За жената е все по-важно да знае как да се съхранява, как да се грижи повече за себе си, така че да успява да даде на околните, да се чувства удовлетворена и да бъде вдъхновена от това, което прави.
„Все повече жени прегарят – или залитат много към бизнеса, или са изцяло отдадени на семейството – повечето жени са стараят да свършат цялата работа, без да търсят подкрепа“, обяснява Авджиева и допълва, че много жени все още не срещат нужното разбиране както от близките си, така и от партньорите си.
Още за баланса в различните роли на жената и за това как да бъде постигнат – можете да видите в новия епизод на Бизнес Видео Подкаст.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб