
Първо кренвирши, после омари: Как да стигнеш до високоплатена работа?
„За да бъдеш добре платен, трябва да си готов да дадеш от себе си“, казва Емил Томов от Career Show
Работата от вкъщи и онлайн срещите ни накараха да обърнем по-сериозно внимание на външния си вид
Пандемията от COVID-19 засегна сериозно пазара на естетичната медицина. Социалното дистанциране се отрази негативно и доведе до спад в търсенето на процедури.
Работата от вкъщи обаче и онлайн срещите промениха тенденцията и постигнаха неочакван ефект.
Дамите започнаха да обръщат все по-голямо внимание на начина, по който изглеждат във виртуалното пространство, което доведе и до увеличено търсене на естетичните терапии.
Клиентите търсят повече неинвазивно разкрасяване и този вид процедури доминират на пазара за естетична медицина и формират по-големия дял от приходите през 2020 г. – 52,5%.
Сред най-популярните терапии в световен мащаб са ботокс, филъри, мезотерапии и химически пилинг, като ботоксът традиционно оглавява класацията като най-предпочитания начин за намаляване видимите признаци на остаряването.
Очаква се делът на неивазивните терапии да расте и в следващите няколко години.
Тенденцията обаче при дамите е те да изглеждат все по-естествено, твърди д-р Анелия Здравкова, която е дерматолог с дългогодишен опит в естетичната медицина.
Тя подчерта, че жените търсят начини да изглеждат по-млади, което задава и посоката на развитие на пазара. В бъдеще се очаква да се предлагат по-безопасни продукти, което е сред най-важните стъпки в развитието на пазара.
Бизнес за милиарди
Световният пазар на естетична медицина е оценен на 99,1 млрд щатски долара през 2022 г., като прогнозата за годишния темп на растеж е за 14,5% в периода 2022-2030 г.
За повишеното търсене на естетични терапии допринесоха и производителите, които се надпреварват в разработването на иновативни естетични устройства.
Част от позитивните тенденции касаят едни от най-бурно развиващите се пазари – Европа и САЩ. Тенденцията, наложена от САЩ през изминалите години, показва все по-голям пазарен дял на естетичните процедури и за мъже. Това позволява на сегмента да се развие в различна посока на пазар, който до скоро се смяташе за консервативен.
Интересът на мъжете към естетичната медицина нараства и у нас, потвърждава д-р Здравкова. И двата пола обаче са категорични за едно – терапиите да бъдат по-скоро освежаващи и външният вид да бъде колкото се може по-естествен.
„За да бъдеш добре платен, трябва да си готов да дадеш от себе си“, казва Емил Томов от Career Show
Ще се променят ли договорите?
От месеци Доналд Тръмп призовава за значително парично облекчаване