Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От рецепционист на круизен кораб през създател на съдържание до собственик на малък бизнес. Как 28-годишната Наталия създаде успешен бранд по случайност?
Наталия Досева е на 28 години и споделя, че обожава да пътува. Любовта й се заражда преди почти десет години, когато заминава да учи бакалавър в Дания.
Животът и приятелствата там, а по-късно и работата й като рецепционист на круизен кораб, я отвеждат на различни места по света. Младата жена започва да споделя кадри от своите пътешествия в Instagram, а с днешна дата нейните последователи наброяват почти осем хиляди души.
От предстоящо пътуване до собствен бизнес
Именно пътуване е причината днес Наталия успешно да развива своя собствен бранд „Handmade by Penny“ – ръчно изработени несесери за козметика, а отскоро и калъфи за лаптоп.
„Покрай моето пътуване с баба ми решихме да ушием едно несесерче. Първото стана доста зле, нямаше никаква форма“, смее се младата жена.
Благодарение на богатия шивашки опит на бабата на Наталия – Пени – следващите няколко несесера придобиват естетически вид.
Нейната внучка публикува снимки в собствения си Instagram профил и това предизвиква огромен интерес сред аудиторията й.
Наталия вижда потенциал и решава да изпробва своя продукт на българския пазар – „Съвсем случайно се зароди брандът, никога не съм го планирала. Бях тръгнала в съвсем различна посока.“
Четири работливи ръце и безценно прекарано време
Неуморно шиене, грижовно пакетиране и изпращане на пратки из цялата страна. Това представлява ежедневието на 28-годишната Досева, която сама управлява своя бизнес – „Тепърва се уча и разбирам всъщност колко е трудоемко.“ За изработката на всеки един продукт „Handmade by Penny“ са нужни много въображение и четири работливи ръце – тези на баба Пени и на нейната внучка. И за двете времето, което прекарват заедно шиейки, е безценно.
Наталия споделя, че брандът им е първият по рода си на българския пазар, но не и на световния и именно оттам черпи повечето си идеи. „Следя трендове и виждам кое е модерно и кое ще се хареса, макар че съм забелязала, че в България невинаги се харесва това, което се харесва в чужбина“, казва младата жена.
Три поколения жени и една посока
„Sold out”. Този надпис се появява на уебстраницата на „Handmade by Penny“ няколко дни, а понякога и часове след обявяване на нови продукти. Наталия споделя, че се опитва да намира баланса между това да зарадва възможно най-много клиенти, но и паралелно с това да пести силите на своята баба. Зад шевната машина отскоро сяда и майката на Досева и така трите работят рамо до рамо за развитието на успешния бранд – „Този бизнес много сплоти семейството ни. Имаме една цел, една посока, което всъщност сплотява много хората.“
Като собственик на малък бизнес Наталия се сблъсква ежедневно с различни предизвикателства. Едно от тях е недостигът на качествени и модерни платове в България. Именно тук младата жена се уповава на креативното си мислене, което си проличава в разнообразните несесери и калъфи за лаптоп. Най-много Досева се притеснява от това да не разочарова своите клиенти – „Мотивацията ми никога не е била финансова. Когато някой не е доволен, аз го приемам много присърце.“
„Много е важно човек не само да планира, но и да действа“
На този етап Наталия не възнамерява да разширява бизнеса си, наемайки нови хора – „Засега сме три поколения жени и смея да твърдя, че се справяме доста добре.“ Въпреки това списъкът й с идеи за развитие на бранда е немалък.
Досева споделя, че винаги е имала желание да създаде нещо самостоятелно, но се е страхувала от провал. Давайки съвсем случайно живот на „Handmade by Penny“, младата жена променя начина си на мислене – „Много е важно човек не само да планира, но и да действа. Има неща в живота, за които никога няма да се почувстваме готови и точно тогава трябва просто да се впуснем с главата напред.“
Автор: стажант-репортер Маргарита Николова
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови